Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Er generelt i mot å stjele tradisjoner. Er vel ikke lenge før vi feirer Thanksgiving i Norge. Ser med gru frem til oktober og Halloween. Men derimot synes jeg Babyshower er en utrolig flott og kjekk tradisjon. Så jeg har lyst til å lage en babyfest for min gravide venninne. Er det tåpelig? Eller fint? Spurte venninnen min, og hun tente på ideen. Hva synes dere? Og over til det praktiske. Hvem og hvor mange inviterer man? Hva gjør vi? Leker eller bare prat? Hva serverer man? Tanken min var at i stedenfor at alle kjøpe en lue og en sparkebukse så putter vi en 100-lapp eller det beløpet vi hadde tenkt å bruke på gave til babyen i en fellespott og heller kjøper en litt dyrere ting. F.eks. bilstol, dyne, bæresele e.l. Tror også venninna mi hadde likt å få gaven på den måten, da de ikke har super økonomi for tiden. Og med alt som skal kjøpes inn så er det godt å slippe en utgift på 1500-1800kr. Venter i spenning på svar, tips, m.m.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Babyshower er utrolig morro, jeg har selv bodd i USA og ved et besøk tilbake i min graviditet så holdt venner og bekjente der borte babyshower for meg! De pynter huset fra golv til tak med babypynt,ballonger, små sko osv.. baby-bannere, og selvfølgelig fint om dere vet kjønnet. Da er det lettere å velge farge! Vi spiste masse deilig mat, fine kaker, hadde div. leker (alt rettet mot baby selvfølgelig), snakket og hadde det veldig koselig. Der borte ble alle bedt, damer,menn og barn. Men jeg tror kanskje det hadde vært enda morsommere med bare venninner.(Om jeg skulle hatt det igjen her i Norge.) En av lekene vi hadde var å skrive et navn for hver forbokstav i hele alfabetet på kortest mulig tid, den som vant fikk en premie som verten hadde på lur. Vi hadde også mimeleken. Vi skulle da mime alt fra å føde et barn til å leke med et barn, få barnet til å gulpe, smile, le osv.. Jeg fikk også en liten bok hvor alle hadde skrevet en liten hilsen til meg og et råd eller et tips som de selv har hatt nytte av som mødre. Dette kan dere nok få det veldig morro med!!
Northernlights Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Det er kjempeartig med babyshower =o) Spesielt artig når hovedpersonen blir overrasket, og ikke vet om festen på forhånd. Idèer: http://www.babyshower101.com/ http://www.creative-baby-shower-ideas.com/ http://www.babbee.com/
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 HI her Da kommer neste spm. Hvor kan man kjøpe "utstyr" til festen. Er jo så mange nettbutikker fra USA, men da blir det mye frakt + moms. Vil gjøre det kjekt og fint uten å bli helt blakk. Skal forøvrig til USA om tre uker, så kan jo gjerne kjøpe noe da. Tips? Hvilke butikker selger slikt? Nå gleder jeg meg til å sette i gang med planleggingen
Northernlights Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Finn deg en dollarbutikk! Alt koster bare 1 dollar, og der er det flust med utstyr til en sånn fest, som regel.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 En annen ting som kanksje kan gjøre stemningen avslappet er å ikke lage en spesiell rett som alle spiser rundt et bord. Men la alle som blir inviterte lage med seg en liten smårett så kan dere spise og snokle hele kvelden, det gjør faktisk noe med stemningen. Tips til småretter: Smårettpølse med deig rundt, steke de litt i ovnen, veldig godt. (Den deigen heter noe spesielt,men klarer ikke å huske..) 7 lags dip, utrolig digg!! (Refried beans...,ost,rømme m/tacokrydder, tomat, oliven, vårløk f.eks.. Du kan jo bruke hva som helst, men de bønnene er viktige, om du får tak i de i Norge.. jeg er fortsatt på jakt!!) Og selvfølgelig tortillachips ved siden av. Hamburgere Pølser Hva som helst:) Papptallerkener er supert! Gjør det lettvindt! hilsen anonym 14.42
Northernlights Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 De har papptallerkner og pappkopper, som det står "babyshower" på. Og bannere.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 oioioi!! Kjøp med deg REFRIED BEANS fra en dagligvare butikk! (Og så mange du får plass i kofferten til meg også... Anonym 14.42
Mamma til lille M&L Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Refried beans har de jo i NOrge Tror det er Casa Fiesta som har, eller muligens santa maria. Har kjøpt det flere plasser i Norge! (Bla. Ultra og Ica..litt større matvarebutikker med andre ord:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Å tusen takk for tipset! Da skal jeg jammen meg innom neste gang jeg er forbi Ultra eller Ica!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå