Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har en liten tass som har slitt veldig me magen... lever derfor på et veldi lite variert kosthold for å prøve å se om det blir bedre.. men for å få vitaminer og sånn tenkte jeg å ta tran, men er det noen som vet om dette går over i melka og dem kan reagere på dette?? Jeg tar jern tabletter (pga stort blodtap ved fødsel) men det har vel ingenting å si??
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Men skal ikke ungen få tran direkte, da? Det anbefaler de i hvert fall på min helsestasjon. Det babyen egentlig trenger er D-vitaminer, og det kan du kjøpe på apoteket. (Da lukter ikke babyen så pyton som de gjør når de får tran, i hvert fall gulpebarn lukter pyton da:) Men hvis tranen går over i morsmelka er det bare bra, omega 3 er bra for alle, inkludert babyer, ifølge de lærde. Tviler på at babyen skal reagere på bittelitt tran, men du får prøve. Sunt skal det være uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Helsesøstra der jeg går sa at tran ikke går over i melka, og at ungen skal ha tran direkte selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå