Vår tur :) Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Dere som har eller har hatt og har lyst å dele erfaringer og dogode tips. Hvordan så døgnet deres ut når gullet hvar rundt 8 måneder. Tenker på måltider, legging, natten osv?? Tusen takk for alle tips og gode råd!
*Super*Mamman* Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Hei. Jeg også har en baby på 8 uker.. Dagen vår begynner i 8-9 tiden om morgenen. Da står vi opp, skifter bleie osv, så blir det pupp etterpå.. Er våken så en liten stund, ca 1 time, før han sover ca to-tre timer i vognen sin. Går oss også en tur i den tiden hvis været er ok. Når han så våkner, er det tid for pupp igjen. Får også en flaske med mme etter ammingen ( har ikke nok melk). På denne tiden av døgnet bruker han å være våken en god stund. Men han har også slike "sove-dager" der han sover hele tiden. Da pleier jeg å vekke ham i halv ni tiden, slik at han er våken et par timer før vi tar natta. Er så redd for at han skal våkne på natta å være våken lenge hvis han såver hele dagen.. I nitiden på kvelden tar jeg ham med på badet for kveldsstellet. Skifter bleie, vasker litt/ evnt bader/dusjer og har på nattdrakt. Er en koselig stund:) Så koser vi oss litt forran TVn ( er jo som regel noe mamma vil se da, hehe), får også pupp igjen, før litt flaske med mme. Så legger vi ham i senga, og da går det som regel veldig greit for ham å sovne..Sover alltid til senest ellve om kvelden..Men bruker å sovne til ti. Sover så i strekk til ca 4-5 om natta, får flaske med mme, skifter bleie med det samme, så sover han til ca åtte. Da kommer han over i sengen vår, og får der "frokåstpuppen".... Vi har en veldig rolig liten kar. Og denne døgnrytmen har vi hatt fra dag 1. Har ikke vært en eneste våkennatt enda.. Helt utrolig.. Men bank i bordet, hehe.. Kan fort forandre seg... ( så at du i innlegget har brukt både 8 uker og måneder...Men min er altså 8 uker)
hallais Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Til Supermamma... det høres ut som om du har gutten min...helt utrolig. Min er også 8 uker, helt lik døgnrytme, fyller også på med mme og har vært så rolig siden starten.. Ble helt satt ut for det kunne ha vært jeg som har skrevet nesten hele innlegget. eneste forskjell er at han får pupp to ganger om natta.. Artig : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå