Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jenta mi på 4 mnd bruker smokk. MEN, om natten når hun våkner vil hun ikke sovne til igjen uten smokk,og det er OFTE ca 5 ganger+ at jeg ammer 1 gang. Er dødssliten hver dag av dette, får ikke hvilt meg ut.

Hvordan får jeg henne til og ikke våkne så ofte?

Er dere ofte oppe og gir smokk?

Trenger gode råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på det samme... jenta mi er 6 mnd... orker snart ikke og måtte våkne 100 ganger om natte mer:(

Skrevet

Min har begynt med det samme. Før så spyttet han ut smukken når han sovnet og ikke noe mer mas om den. Fikk den igjen etter mat, men spyttet ut igjen når han sovnet.

Men nå er han 4,5 mnd og har begynt å ta ut smukken selv når han våkner på natten.. jeg putter inn, han tar ut, mens han da sutrer for at smukken ikke er i munnen hans.... Prøver å legge kosekluten liksom over munnen på en måte så han ikke får grep i den, men det hjelper ikke.. de siste nettene har jeg mått ta han over i min seng og holde smukken inne til han sovner.... Ja slitsomt!!

Skrevet

Så et innslag på GMN om dette; der var det ei dame som var gründer og hadde funnet opp "smokkepute" som visstnok skal være fint. Det er ei pute som har ei rangle i, og den er festet til smokken. Men det tar selvsagt litt tid før de lærer seg å finne smokken selv da (denne var vel kanskje først og fremst ment for smokker som "forsvinner" i / ut av senga :) Emma klarer ikke å putte inn smokken sin enda, så den hadde ikke hjulpet enda for vår del...

MEN: hun bruker smokk og det hender (sjelden) at hun våkner uten smokk og begynner å gråte litt. Jeg har rullet sammen et teppe som ligger rundt hodet hennes. Over den "pølsa" har jeg strammet et bomullsteppe (slik at den pølsa under ikke flytter på seg...) (skjønner?! kronglete forklart, kanskje).

Dette har gjort til at hun får litt støtte til smokken og den detter ikke alltid ut når hun sover. Kan jo være verdt å prøve, men vet ikke om det vil hjelpe for nattvåkingen deres. Lykke til iallefall

Skrevet

vesla vår er slutta med nattmat nå (håper jeg, har ikke krevd nattmat på snart ei uke....), hun er 3,5 mnd nå.. hun ligger rett ved siden av meg i vugga, og tier stort sett still når jeg dytter tutten i munnen hennes på natta.. men stort sett så våkner hun 2-3 ganger iløpet av natta, men sovner fort igjen..

Skrevet

Prøv og lær henne på dagtid å putte smokken i selv, hvis hun ikke kan det. Og for oss funket det å legge masse smokker rundt i sengen, så finner han alltids en.

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på smokkestørrelsene. Vi brukte en som var veldig kort som glapp ut hele tiden. Så fikk vi tips om å kjøpe en som var litt større (var egentlig beregnet på baby på et par mnd eldre). Da holdt den seg bedre på plass. Vi må fortsatt hjelpe med å putte den på plass, men ikke på langt nær så ofte som før.

Skrevet

Når jeg ga lillegutt MAM sine smukker fra 4 mnd, virket det som den satt perfekt i munnen hans:-) Han sov hele natten gjennom med smukken i munnen. Men kun de første nettene. Men samtidig er de så gode å få grep på, så lillegutt trer fingrene gjennom den og har ett godt tak.. så jeg må liksom "tvinge" opp fingrene hans for å få den ut og inn i munnen hans igjen - før han igjen repeterer "grepet" og drar ut smukken..:-)

Skrevet

vi og skaffa oss større smokk som ikke var så lett å "miste" ut av munnen. den sitter som støpt, og er ikke oppe så mye lenger! lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...