Gå til innhold

når begynnte dere med velling??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri ... vi gikk rett på grøt (blandet litt tynn, men servert med skje).

Fikk grøt fra 4 mnd.

Skrevet

Samme her og- vi begynte når hun var 3,5 mnd med tynn grøt:)

Skrevet

3 måneder velling

4 måneder grøt

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hvordan lager dere velling? Trodde en stund at det er det samme som tynn grøt, men det er det altså ikke? skal det blandes ut i vann eller i mm eller mme?

Skrevet

jeg lagde mme og hadde oppi 3 tsk grøt til og begynne med.... hu får egentlig pupp ellers

Gjest MaJo0812
Skrevet

Charlotte 89, ga du fra flaske eller med skje? Hva slags grøt pulver hadde du oppi, vanlig mais grøt eller sånn, eller er det noe eget velling-pulver?

Skrevet

takk for alle svar, men dere har jo kommet litt bort fra spørsmålet mitt:::

please.... trenger noen svar

Gjest MaJo0812
Skrevet

Ser det..dytter denne for lurer på det selv. Tenkte og begynne rundt ca 3 mnd, men lurer fortsatt på hvordan man lager velling også :) Og hva man lager det av..

Skrevet

jeg tenkte meg å lager det med mme og begynner med en skje per 100ml...tror det skulle går greit.

Skrevet

foresten har en mai-gutt 2008 jeg å...hehe

Skrevet

må gjennta et spm her jeg, gir dere med flaske eller skje?

Skrevet

Jeg anbefaler å prøve med skje først, men dersom det ikke går så gir du av flaske. Da jeg skulle gi eldstemann grøt var han så utålmodig at han begynte å skrike fordi neste skje ikke kom fort nok og fordi han kun var vant til å suge i seg maten. Jeg klippet derfor litt større hull i den ene flaskesmokken og blandet tynn, tynn grøt i flaska. Det funket helt suuuupert!

Husker ikke hvor mye grøtpulver jeg brukte ift mengden melk da... Der kan man bare prøve seg frem.

MEN, når dere skal begynne med dette bør dere ikke begynne å gi det til kvelds helt med en gang for noen barn kan reagere på det og få magevondt. Best å gi det tidligere på dagen og se hvordan barnet reagerer på det først:-)

Jeg skal begynne med noen teskjeer grøt når vesla er 3,5 mnd tror jeg. Gir allerede ei flaske MME i tillegg til amming på kvelden, så vil ikke gi henne enda mer flaske i frykt for at hun mister puppeinteressen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...