Gå til innhold

skikkelig drittlei....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å få barn i over 5 år uten hell...

Vi har vært igjennom hele den offentlige prøverørkarusellen uten at de finner noe galt på oss. Vi har og gått privat, men ikke blitt gravid her heller. Jeg er drittlei, men jeg kan bare ikke gi opp. Det legen har ymtet frempå med er at jeg burde gå ned noen kg. jeg veier 90 kg og er 160 høy, så jeg burde absolutt gjøre det. -MEN hvordan skal jeg klare det???? Det er ikke lett når alt bare er noe dritt...

Sakens kjerne er nok at mannen mener det er min skyld fordi jeg er for tjukk... Han blir sur og hissig på meg, og sexlivet fungerer heller ikke. Hvordan kan det egentlig det når han synes jeg er fæl...? -og da blir det jo ihvertfall ingen baby... Faen. Det er ikke noe morro..

Jeg vet jeg må ta meg sammen... men det er tøfft akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må slanke deg! Jeg hadde det samme problemet som deg , og har prøvd i 7 år!!! Jeg ble ikke gravid uasett hva jeg gjorde , og hva slags tabletter jeg tok. Jeg begynnte å trene og gikk ned en del. Da ble jeg gravid med en gang! Hvis du vrkelig har så lyst på barn så klarer du det , du gjør det jo ikke bare for deg selv! Hvis babyen er motivasjon for å gå ned , hva er det som stopper deg da? Det hjelper hvertfall ikke å sette seg ned å syntes synd på seg selv, ta tak i deg selv i stedet. Du gjør jo dette mot deg selv , ingen andre å legge skylden på! Når jeg klarte det, kan du også, faktisk!!!!

Lykke til

Skrevet

Det kan godt hende det hjelper å slanke seg, men det er ikke sikkert det er derfor du ikke klarer å bli gravid. 90 kg er jo ikke SÅ mye ...

Fortsett og prøv, men ikke stress :) Har troen på at dere skal klare det. Vet ikke om det er noe i det, men jeg var så sikker på at dette skulle gå bra, så spiren vår satt på første forsøk. Og da veide jeg 110 kg fordelt på 172 cm.

Nå i uke 25 veier jeg 105 og har hatt et aldeles problemfritt svangerskap til nå. Ikke en eneste plage *bank i bordet*

:)

Skrevet

Hvis det er noen trøst så er jeg 159 cm, 90 kg og 7 uker på vei :)

Men jeg er kjempeheldig og blir gravid bare mannen min ser på meg omtrent (uff, det var en dårlig trøst). Det kan nok hjelpe deg at du går ned i vekt... Mange det hjelper for, men det er jo lettere sagt enn gjort (det vet jeg alt om...)

Og det er jo absolutt ikke oppmuntrende eller motiverende når mannen din legger skylden på deg. Gjør han noe for å hjelpe deg å gå ned i vekt da? Gå turer, sunn mat osv? Ingen har vondt av å komme i bedre form.

Jeg må være veldig påpasselig selv nå... Vil ikke legge på meg mer enn nødvendig utover.. LYKKE TIL!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...