Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister mer og mer melk og har absolutt prøvd å la frøkna suge så mye hun vil på dagtid for å få opp produksjonen! Hun sover ca fra 21 til 9, så kommer ikke til å vekke henne om natten for å gi henne mat da. Jeg tar det egentlig ganske med ro, mister jeg melka så mister jeg den. Storesøster fikk flaske fra ca 3 mnd for da hadde jeg ikke mer melk og det ble da folk av henne også.

Poenget er at jeg er så driiiitlei av at alle rundt meg skal kritisere meg for at jeg ikke orker å sitte hele dagen med puppen fremme. Har gjort det en uke nå og brystvortene mine er så såre at det er forferdelig hver gang jeg skal amme, jenta mi blir bare sint når hun er sulten og det ikke er noe der. Og jeg har ei jente på snart 3 som også vil ha en bit av mamman sin. Hvorfor må jeg på død og liv amme?? Går det ikke så går det ikke og hvis det går så er jo det kjempefint. Men når det koster mer enn det smaker er det egentlig verdt det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må jo bli opp til deg, hva du vil gjøre. Du skal kose deg med amming også.

Jeg slet mye i førsten med såre vorter og fikk brystbetennelse. Ble også litt stressa da jeg trodde jeg ikke hadde nok melk (ga litt tillegg på kvelden i førsten). Stress kan også redusere melkemengden. Bokstavlig talt bet jeg tenna sammen for det gjorde forferdelig vondt. Det er jeg glad for nå, da jeg har fullammet til han var 6mnd. Det er jo så lettvindt å ha maten tilgjengelig hele tiden og slippe dette flaske-styret syns jeg da.

Hvis du ikke orker mer og gir deg med å amme, kan du jo være stolt av at du har ammet det du har gjort (vet ikke hvor gammel babyen din er).

Ikke bry deg om andre, gjør det du føler for selv!

Skrevet

Det vet du selv best. Det virker jo som du har en avklart oppfatning av hva som er riktig for deg. Jeg måtte også gi meg tidlig, etter endel forsøk på å få opp produksjonen. Og jeg ble helt fascinert over hvor mye både nære og fjerne engasjerte seg med advarsler, meninger og gode råd! Lærte meg fort å svare med en del fraser som -sier du det-kan det være sånn, ja,-ja, det er sikkert riktig og så videre, uten å engasjere meg i noen diskusjon med folk. Og visste med meg selv at jeg hadde prøvd, men at flaskemating var det riktige for meg og lille. Nå noen måneder senere trives vi fortsatt, begge to. Jeg håper du finner ut av det:)

Skrevet

jeg sier ikke at noen skal amme, men selv er jeg veldig positiv til amming, en grunn er at mm er jo det beste for barnet, en annen grunn er at jeg selv syntes det er enkelt og praktisk, men vist du ikke ønsker og amme skal du ikke føle deg tvunget.. som du sier, det blir jo folk av de barna som vokser opp på mme også:)

Men noen råd da:

du sier hin sover fra 21 til 9, og du vil ikke vekke henne(det skjønner jeg godt) men hva med og pumpe deg tom før du legger deg?

og visst det ikke blir for mye stress for deg, og du sovner lett kan du sette klokka på fks 5 el 6 og pumpe deg igjen bare for noen dager...

husk det de sier med at det ikke lønner seg og spare på melka(du produserer mest melk den første timen etter hun har spist, mindre den andre, og lite den 3 timen...

ikke la henne spise for ofte heller, vist hun spiser "hver halvtime" er det så lite der at det hele tiden bare vil være en "liten appetitt vekker" og hun vil aldri bli helt mett, det blir fort tomt og hun blir irritert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...