Skrømti Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Man vil jo så gjerne at de små skal være gjennomsnittsbabyer når det gjelder det meste, men nå har det seg slik at lillejenta er så lite flink til å løfte hodet.. Hun er 3 mnd, og bare hyler når jeg legger henne på magen ( forresten så hyler hun for det meste samme hvordan jeg legger henne) Helsesøster påpekte og at hun var litt lite sterk i mageleie, men sa ikke noe mer om det, så det er vel kanskje ikke sååå gale. Noen som har lignende erfaringer? Har faktisk tenkt å bestille tid til kiropraktor over helga, for jeg føler på meg at det kan være noe som plager henne. Vanskelig å sette ord på, men det er masse småting. Hadde bare vært godt å høre om det var flere som har opplved det samme, og som kan berolige meg..
line_n & sara Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 ikke bekymre deg! ta henne med til kiro eller fysio, så får du høre hva du bør gjøre. det er maange barn som ikke liker å ligge på magen! men hvis babyen din ikke liker å ligge generellt, kan det være snakk om en låsning. ikke farlig, og det går ann å låse den opp! bestill time, du! lykke til!
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Jenta mi likte ikke å ligge på magen. Vi prøvde litt hver dag men snudde henne når hun begynte å protesrere. Hun løftet hodet stødig og lenge i fra mageleiet da hun var 3 mnd gammel. For å komme dit hadde vi lagt henne på et teppe opp på stuebordet foran TV-skjermen :-) Hun var veeeeeldig glad i tv på den tiden. Jenta vår mislikte lenge å ligge på magen, det medførte at hun snudde seg fra mage til rygg før hun snudde seg fra rygg til mage.
Angie1979 Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Det høres ut som hun plages av en låsning i nakken (KISS). Dette er veldig plagsomt for det små, og gir mye ubehag ved mageleie (i tillegg til en rekke andre plager også). Anbefaler deg å kontakte manuellterapeut, så får du ordnet opp i problemet. Er veldig greit å behandle når man først vet hva det er. Du kan lese mer om KISS på www.kiss-kidd.no
Ronja&Odin Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 mi var slik da hu var på samme alder. vi var hos kiropraktor 3 ganger og etter det var det ikke like ille og legge henne ned... nå er a 6 mnd og elsker og ligge på gulvet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå