Gå til innhold

Ang Vitaminer for Min mann og meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet opp igjen med vitaminer for gravide de samme som jeg har tatt før.Vi skal i august igang med vårt 2 icsi forsøk.Det jeg lurer på er: Hos oss er det påvist dårlig sædkvalitet og mannen min har nå begynt å ta sink+selen som jeg leste her inne at var bra. Den pakken er i ett. 15 mg sink...!i en vanlig boks bare med sink er det 25 mg. Hva tror dere??kan han ta de han går på + 1 sinktabl til,eller er ikke det nødvendig? Vi har ikke fått beskjed om noe som helst fra klinikken,men vitaminer kan jo ikke skade.

Babyklister:er det mange her som har prøvd det?lurer på om jeg skal bestille meg det.erfaringer?

Leste også her at flere har tatt paracet i rugetiden(Fordi egget skal feste seg bedre?)Aldri hørt om dette før.noen som kan forklare meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) ja jeg har har hørt at sink skal være fint for sæden :) mannen min har dårlig kvalitet, men tok ingenting, men det gikk jo bra da :)men jeg har troen på tran+omega tre, jeg tok 2 omega kapsler + multivitaminer i noen uker før insett. jeg vet ikke om det gjorde susen men jeg ble ihvertfall gravid :) det står jo mye positivt på nettet om omega3 ifh til graviditet så jeg måtte teste:) senere har jeg lest at både omega3 + multivitaminer under graviditet bør unngås pga for mye a-vitamin så jeg kutta ut multivitaminene foreløbig. tar nå bare tran kapsler+ folat :) masse lykke til !!!

Skrevet

Dytter:)

Skrevet

Hei

Mannen min hadde dårlig kvalitet. Både han og jeg var opptatt av at vitaminer skulle være mest mulig naturlig for da taes det best opp. Så han fikk streng beskjed av meg å drikke flytende zink for det tar kroppen best opp. Han tok ett beger hver dag og da han begynnte med flake nr 3 kjente han metallsmak...det betyr at kroppen er mettet på zink. Flytende zink kan helsekosten skaffe om de ikke fører det. Nr 2 var ett omega/tran produkt...det har betydning for sæden og C og E vitamin...her kjøpte vi Brune bokser med hvitt lokk og C og E står skrevet i rødt. De er naturlige produkter, c-vitaminen ble blandet i saft eller juice 500-1000mg pr dag E vitamin pulvret tok vi bare i munnen det var søtt og godt. Ellers kan han ta en multivitamin uten jern, Men trenger somregel ikke jern.

Så gjeder det jo litt annet.

Ikke for varme bad,

Ikke mye cola,

Og ikke mye røyk

Strss virker også negativt på sæd kvaliteten.

Kvaliteten hos min mann kom seg betraktelig, i følg legene skulle ikke vi klare å bli gravid uten icsi hvis det lykkts for oss. Vi hadde 2 mislykkede forsøk, men ble gravid på egenhånd.....

Lykke til!

Skrevet

heisann! godt å høre at dere ble gravide!

vi skal til første utredning i september, min mann har teste sædkval for lenge siden og såvidt han husket var den veldig dårlig. han har nå begynt å ta sink og multivitaminer, jeg håper dette gjør susen og at vi slipper å få hjelp......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...