Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg plustelig fått klumper i den ene puppen. Føles som når det er lenge siden jeg ammet. Håper det går over for det er ikke noe behagelig. Jeg har ammet mye på den siden i dag og har prøvd å pumpe ut litt melk etter at jeg har varma puppen i dusjen. Noen andre råd for å forhindre at dette blir brystbetennelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å masser klumpene utover mot brystvorta og klem ut melka mens du dusjer.. det pleide å hjelp meg hvertfall.. =)

Skrevet

Legg henne ofte til brystet, stryk med hånen over brystet, nedover, mens hun spiser. Ta en lang varm dusj og stryk brystet eller pumpe mens du står i dusjen.

Hvis ikke det er bedre imorgen kan du høre med lege om du kan få resept på nesespray som hjelper til å få igang utdrivningsrefleksen. Da er det lettere å få ut melken med hjelp av pumpe.

Ellers kan du lese litt på ammehjelp.no Der er det endel tips.

Lykke til

Skrevet

Ta en av babyens bleier og "fyll" den med varmt vann. Legg den rundt puppen (finest om du klarer å gjøre det rett før amming). Det lindrer og løsner.

Skrevet

oj- det med bleie var noe nytt. Sikkert bra! Det skal jeg prøve neste gang:)

Skrevet

Pump deg helt tom og masser klumpene forsiktig mens melka renner. Klarte å forhindre brystbetennelse for 3. gang på denne måten. Viktig å tømme brystet helt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...