Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke hele tiden men om natten er vi tilbake til scratch i forhold til amming selv om vi avvente han for 2 mnder siden. Han sover godt i sin egen seng fra ca 20 til rundt midnatt, da våkner han og vil absolutt ikke ligge der lenger, roer seg ikke bare ved å komme i vår seng tett inntil meg, nei, han vil ha pupp.

Ca 4-5 ggr frem til kl 7 må jeg ut m puppen, er så trøtt at jeg ikke orker å ta opp kampen, de gangene vi har gjort det kan han styre i halvannen time m gråt, som til slutt blir så forferdelig å høre på at min samboer og jeg er enig i å gi han det han vil, altså pupp.

Om dagen er han en særdeles blid gutt, leker masse alene på gulvet, nysgjerrig og aktiv, men han er så sår om natten, fatter ikke hvorfor han plutselig blir helt hysterisk på natten når vi klarte en gang å avvenne han.

Nå skal vi på ferie og da blir ikke ting bedre, ting har lett for å skli ut da.

På dagen får vi så vidt i han to måltider, mellommåltid og middag, frokost og kvelds er uaktuelt og utgår m høye kneløft.....

Hva skal vi gjøre???? Vi kan ikke la han gråte og gråte om natten til snørr og tårer stopper helt opp for luftveiene, er sikker på at alle som hadde sett det hadde sagt det ser uforsvarlig ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er og ganske lik gutten din....hun vil ikke legge seg til om kvelden hell hun..hun gråter så kaster hun opp,det kan umulig være normalt å kaste opp hver gang..jeg har ingen råd til deg kun medfølelse:)trenger råd selv jeg......

Skrevet

de sa på hs at det er normalt at de prøver seg igjen ved 8-10 mnd alderen. derfor er det viktig å ikke gi opp.. de sjekker hvor grensene går lixom.

men jeg skjønner godt hvor vanskelig det er!! har du prøvd å kanskje kutte ut litt amming om dagen? sette faste tider som du holder så kanskje han skjønner at det bare er da han skal ha?

jeg gjorde dette med emilie en stund fordi hun våknet så tidlig om morgenen. rundt 5-5.30 tiden og jeg kuttet ut morgen puppen. da sov hun til rundt 7.30 etter en liten stund..

er jo ikke sikkert det funker hos dere da men..

Skrevet

Stakkars, det hørtes ikke bra ut å gråte til man kaster opp....

Synes man generelt er for streng m de små, alle babyer er ikke like, de har mange likhetstrekk men ikke alle kan man være like streng m.

Hadde jeg vært alenemamma hadde jeg hatt min sønn i seng m meg hver natt, hvis det er det som gjør han trygg, men min samboer vil ikke det...

Helsesøster sier man ikke skal ta de opp når de gråter, bare stryke på kinnet, men det hjelper jo ikke!!

Skrevet

enig at noen er ganske strenge med babyene sine ja..

har du prøvd å legge han i vogn når han gråter? kjøre han litt frem og tilbake. leste for en stund siden her at noen hadde gjort dette for å få babyen til å sovne igjen på natten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...