Gå til innhold

2 av de rareste dagene i mitt liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele greia begynnte med at jeg bare fikk negative tester, saa ( er paa syden ferie skriver derfor litt rart) dro jeg ned paa riksen paa mandag og tok blodprove som jeg skulle.

Fikk da mensen den 15 og trodde alt haapet var ute.

Saa skulle jeg ringe dit i gaar for aa faa ny uke for egg utak og fikk beskjed om forhoynet hcg niva men at det bare var paa 24 og 25 maate det vere for at man er gravid, det er kjemisk sier de.

litt deppa for det men maate ta en test som jeg da tok i dag forste var positiv jippi andre var positiv joss.. jeg ringer riksen igjen og far beskjed om at jeg kanskje tok blodprove for tidlig paa dagen at det da kanskje hadde vert 25 i hcg hvis jeg hadde tatt noen timer senere men siden jeg hadde blodd var det nok kjemisk fortsatt lite sansynelig at det ville steget.

Saa fant jeg et labratorium og fikk de til aa ta en blod prove av meg for a sjekke hcg nivaet, ikke saa himla lett aa forklare det for en spanjol men fikk det til. fikk svaret kl 17.00 hcg niva paa 116,19 altsa det hadde da i lopet av 3 dager steget fra 24 til 116.

Mitt sporsmal er da er det riktig er jeg virkelig gravid da eller er ikke det bra og er det da kjemisk, i folge den spanske lege dama er det mellom 60-200 i hcg da man er 2 uker paa vei og hun sa du er da gravid. men er det det samme naar det er ivf??? hjeeelp????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... merkelig. Men er du sikker på at de bruker samme "måleverdi" i Spania som i Norge? At ikke verdiene der er målt i noe annet enn her i Norge?

Det sies jo at hcg fordobles ca annenhver dag. Så etter to dager burde den vel være på rundt 50 og etter 4 dager rundt 100. Men regner med den ikke stiger jevnt hele tiden.

Så for meg høres det ut til at du er gravid med fin stigning i hcg :) Og hadde du hatt en kjemisk eller SA, så hadde vel ikke hcg steget så mye uansett når på dagen du hadde tatt prøven :)

Skrevet

jeg hadde ringt der du holder til og fortalt alt. så vil de avgjøre og ta deg inn til samtale eller ny blodprøve. litt vanskelig å si hva som skjer, du må nok bare vente. men håper at du er gravid. lykke til

Skrevet

ja skal ta ny prove 1 aug da jeg kommer hjem. men lurte paa om det var noen som hadde opplevd samme. dag 4 er jo da 116,19 saa inbiler meg at det var bra, men tor ikke haape

Skrevet

Hei så fantastisk!!!! Klart du er gravid, kanskje du ruger på 2:)) Mitt 1 Svangerskap hadde jeg svak hcg på rd 14, selv om at jeg var gravid med 2,og du har jo høye verdier, Gratulerer så masse, hold meg oppdatert da!!!Kos deg m spire(ne) på ferie, og spis bare kokt og stekt mat , (gjelder frukt og grønnsakerogså)

Skrevet

Tror du seriost det? i gaar kom det veske ut av ene brystet mitt da fikk jeg i hvertfall forhaapninger. skal finne den spanske legen og ta ny hcg prove paa mandag er det da stigning er det hela i taket:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...