lillegutt mars o7 Skrevet 31. juli 2008 #26 Skrevet 31. juli 2008 Lilegutt har også hatt ph-måling,men den slo ikke ut.Grusom opplevelse for oss på SUS!DÅRLIG behandlig og kommunikasjon.. Var på røntgen,men sonden kom opp i munnen hans før vi kom ned for å ta bildet..Da var det nok!Lillegutt har fått total legeskrekk... Han spyr fortsatt av biter og klumper. Han er 16 mnd idag og ca 10,2 kg.Veide han for ei eller to uker siden. Dette spiser han på en dag; Frokost: Ca 250 ml vann utblandet med Nestlè 8 mnd fullkornsgrøt med eplesmak. Lunsj: 1 skive som jeg smuldrer opp til bittesmå smuler og har oppi en litago yoghurt.1 banan eller fruktglass. Bruker også havregryn i yoghurten for å variere litt.. Middag: Et 6 mnd middagsglass går fint ned uten å komme opp igjen. Et kneppet 8 mnd glass går som regel fint,men ikke alltid.. Et 12 mnd middagsglass øver vi fortsatt på...knepper så godt vi kan,men alt kan ikke finmoses.. Kveldsmat: 300 ml vann blandet med Nestlè 8 mnd fullkornsgrøt med eplesmak. Merker at lillegutt krever mer mat nå. Hva kan jeg gi ham,som han ikke blir lei eller spyr av??? Han får et fruktglass som mellom-måltid. Han får endel bæsjebleier av for mye melkeprodukter.Har vanligvis 3-4 bæsjebleier daglig. Hjelp og tips mottas med stor takk =)=)=)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 1. august 2008 #27 Skrevet 1. august 2008 Hei mor til lillegutt mars-07! Jeg bor 4 mil sørøst for Stavanger og skal til SUS med vår juni-07 gutt en gang i september for utredning for spisevansker. På sett og vis er du heldig, da barnet ditt tross alt spiser. Vår gutt får nesten alt som vått via sprøyte, men han spiser yoghurt og pureer. Han spiser også most potet med saus på eller suppe på gode dager. Bittesmå biter loff med smør på av og til, men det blir aldri mengder av det. Selv riskorn får han til å brekke seg og tømme mageinnholdet. barnegrøt brekker han seg også av. Det du bør gjøre er å gi barnet ditt H-melk som drikke. Vår gutt får 4-5 dl H-melk hver dag. Bruk fløte og smør i maten for å "fete opp" barnet ditt litt, da han er like tung som min på 13,5 mnd. De bør ha litt å gå på til sykdomsperioder. Vi gir vår Fortini Multi Fibre fra apotek, men det er nødvendig da vår er sterkt matnekter. Ellers lurer jeg på om dere ikke får mer undersøkelse av hva som feiler deres baby? Jeg kommer ikke til å akseptere PH-måling, de får sjekke svelg og spiserør først på min unge.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 1. august 2008 #28 Skrevet 1. august 2008 kjære leandermamman...! ville bare si at mini har akkurat vært inne til gastroskopi. det er rett å slett å svelge slangen, som mange sier det. slangen er ca 1-1.5 cm tykk, og skal nedi der for å undersøke.. gastroskopi på barn utføres alltid i narkose! så mini ble lagt i narkose da. faste fra kl 24.00, inn kl 8 på morgenen, ble forsøkt å sette veneflon, men den rev jo mini ut... så de gasset han i søvn, så satte de veneflon i foten hans heller.. tok en time, ca, så ble vi ringt, å skulle komme på oppvåkningen. der satt vi to timer mens mini våket, han var helt fin etterpå. :)
lillegutt mars o7 Skrevet 1. august 2008 #29 Skrevet 1. august 2008 Hei Lissi65 Takk for svar =) Ja,i forhold til mange andre barn med spiseproblemer av et eller annet slag,så er vi nok noen av de heldige.Selv om det er veldig frustrerende.. Jeg har sett at bittesmå ting som et riskorn,litt av en ert eller maiskorn,litt gress ( spiste gress når vi var ute å lekte ;-) ) får Lillegutt til å kaste opp masse! Er derfor jeg tror det har med spiserør eller svelg å gjøre. Har brukt smør i maten,og fått vekta godt opp =) Nå er han på den 3. streken på kurven,og det er vi kjempefornøyde med =)=)=) En periode flatet vekta slik ut at han gikk ned på den nederste streken på kurven =( Jeg var 8,5 kg som 2 åring..mye syk jeg da.. Idag snakket jeg med den ene legen som vi har hatt med å gjøre tidligere på SUS. Vi skal prøve helt melkefri kost i 3 uker nå.Tror han er melkeintolerant. Vi merket stor forskjell på bæsjebleiene når vi var på Kreta og han ikke fikk melk, (utenom det som er tilsatt grøten fra før,og yoghurten ) da gikk han fra 3-6 bæsjebleier daglig,til ca 2 bæsjebleier. Og så skulle vi få innkallelse til poliklinikken om 4 uker for å se hvordan det har gått på Nutramigen ( skrives det slik?),og se hva vi kan gjøre uten at det blir for traumatisk for Lillegutt ( han er blitt livredd leger som nærmer seg ansiktet hans... ) Legen snakket om å gjerne legge han i lett narkose for å få tatt det røntgen-bildet av spiserøret og magesekken. Vi bor forresten på Jæren =)
lillegutt mars o7 Skrevet 1. august 2008 #30 Skrevet 1. august 2008 Finnes det forresten grøt som ikke er tilsatt noe melkeprodukter?? Som er enkel og rask å lage ;-)
Leandermamma Skrevet 1. august 2008 #31 Skrevet 1. august 2008 Sinlac er fri for melk, gluten og laktose, og selges i de aller fleste dagligvare butikker. Den bare røres ut i varmt vann, så den er rask å lage. :-)
lillegutt mars o7 Skrevet 1. august 2008 #32 Skrevet 1. august 2008 Å,men den var dyr =( Kjøpte den nå nettopp. ca 70 kr!!!Og jeg pleier å kjøpe den eple-grøten til Nestlè til ca 15 kr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå