Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvordan er det der?

er førstegangsfødende, og var på UL forrige uke, og sa klart i fra at jeg ville gå til JM, men jeg fikk ikke ny time..

hvordan er den regla her liksom?

hva er det jeg skal gjøre, har liksom ikke fått noen svar på hva som skjer i de neste mnd, sånn rent praktisk..

takk for svar! :)

Fortsetter under...

Hei, jeg fødte der, og var veldig fornøyd. Du følger ikke de vanlige svangerskapskontroller på sykehuset, det gjøres enten hos fastlegen din eller jordmoren i kommunen du bor. Ta kontakt med helsestasjonen din og be om å få snakke med jordmor. Mange velger å gå noen ganger til fastlegen og noen ganger til jordmor. Det er kun dersom du skal ha noen form for medisinsk oppfølging at du går til kontroller på sykehuset. Ellers har de tre avdelinger på SØF, fødestue, normalenhet og spesialenhet - du kan selv angi hvor du ønsker å føde. Jeg ønsket fødestuen, men endte opp normalenheten pga plassmangel. Nå spilte det egentlig ingen rolle for meg, for jeg fikk en styrtfødsel som var over før jeg hadde fått lagt meg ned :-) Jordmødrene var ellers strålende, og vårt korte opphold på under et døgn var riktig så trivelig. Du kan ta det helt med ro og glede deg. Lykke til!

flott! takk for svar!

dette hjalp en del kan du si!

jeg syns det bare er litt rart at ingen har tatt seg tid til å fortelle meg hva som skjer sånn rent formelt sett i svangerskapet hos legen og jm..

jeg må vel bare spørre når jeg er der! :)

tusen takk for svar!! det hjalp meg kjempe mye!:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...