Gå til innhold

Har vert hos legen nå.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å her er det både positive og negative ting. FSH verdien min som pleier å være for høy, den er nå normal, vertfall denne syklusen. Det kan derfor tyde på at wheat grass som jeg har tatt i mange mnd nå funker (er natur produkt). Østradiol er også innenfor normalen for en gangs syld. men så til ett nytt problem som har dukker opp.

Han har tatt en blodprøve av meg som ikke er tatt tidligere. Den heter 17.OH.prog. Den viste seg å være høy, noe som kan indikere at det er noe galt med binyrene mine som styrer alle disse 3 hormonene som jeg har problemer med. legen sa selv at han husket ikke helt hvordan det var med denne blodprøven, kunne derfor ikke gi meg svar på hvor ille blodprøven var. men han sa han lurte på om det kanskje er dette som er årsaken til at jeg har hormoner som en kvinne i overgangsalderen. han var usikker på om det i det hele tatt kunne gjøres noe, eller hvordan allt dette henger sammen.

Jeg er derfor nå henvist til en endokrionolog for videre utredning. Om det kommer noe godt ut av dette til slutt, det vet jeg ikke. Skal si dette tar på psyken, jeg er kjempe sliten nå. det føles rart å hele tiden får flere å flere problem som er helt unormale og som ingen kan gi meg noe svar på. jeg får liksom ikke en skikkelig diagnose, berre masse tråder som sier at det er flere og flere ting som er galt.

PS: NOEN SOM KAN NOE OM 17-OH.PROG???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å google på 17 oh prog, men ble bare forvirra, det så veldig komplisert ut. Håper endokrinologen vet mer om hva som kan være galt!

Skrevet

Hei Tryne!!

Dette hørtes vanskelig ut og jeg forstår veldig godt at du blir sliten av dette! Men, hvis de finner ut hva som er galt, kan det jo hende det er noe å gjøre med det, noen hormoner du kan ta eller noe... Håper han endokrinologen er en fantastisk smart og kunnskapsrik person, som kan finne roten til problemet ditt og kanskje finne en løsning på det!!

Hvordan ble det med MR, da, skulle du til det, eller husker jeg feil?

Skrevet

Det er flott at du endelig blir sendt til endokrinolog.

At du er sliten skjønner ejg, men se det slik, nå har du sjanse til å endelig finne ut om man eventuellt kan gjøre noe og hva som er problemet.

Skrevet

Hei, så vanskelig du har det! Men bra at noen av prøvene var bedre enn før, det må jo bety noe. Håper utredningen din viser at det er noe de kan gjøre med det du sliter med... Er jo bare til å kjøre på og få svar ikke noe kjekt å hele tiden leve i uvisse og få nye tilbakemeldinger...

Masse lykke til, nå må de gi deg masse gode nyheter!!!!!

Skrevet

Ta de nedturene som kommer, og så fortsett som du har gjort. Du er kjempetoøff, sterk og dette klarer du :-D

Jeg forstår at det er vanskelig. Vil komme med en solskinnhistorie:

Ei jeg vet om slet i mange år for å bli gravid. På alle mulige måter. De fant ikke ut hva det kunne være, og de prøvde kunstig befruktning. Først trodde de det var på grunn av at far hadde hatt testikkel kreft. Men de endte opp med at ingen visste noe. Så de valgte å adoptere etter 4 års prøving. Dette barnet er nå 2,5 år, og de står på venteliste for en til :-) De er så lykkelige som noen kan bli egentlig. Flott hus, mange venner og snart 2 barn. Og SÅ! NÅ ER HUN GRAVID!!!!!! Etter 6-7 år etter at de begynte å prøve!!! ER DET MULIG :-)

Så er det liv er det håp.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. man blir så psykisk sliten av alt dette her. Håper de finner ut av noe, for jeg er sååååååååååå lei av å ikke vite hva fremtiden vil bringe for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...