Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det andre her som fremdeles har ungene hjemme ?

her er eldstemann naa 3 aar og 4 mnd og har vaert hjemme til naa , men skal io barnehage 3 dager i uka fra september av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt som nærmer seg 3,5 år skal ha fri en dag i barnehagen fra høsten av. Da er han den eneste som ikke har full plass.

Skrevet

jeg var hjem med hun til jenta mi har vært 3år og det var veldig koselig men nå har hun gått til barnehagen i snart 1 år og trives sååååå veldig. så jeg tror at det bli bra for han i BH selv om det er kanskje litt vanskelig i starten når du dra fra han...men dette gi seg fort

Skrevet

Har de i turnusbarnehage vi, og da følger de dagvaktene mine, og har fri når jeg går kveld eller når jeg har fri selv.

De går 50% i barnehagen, og er hjemme resten med meg:))))

Skrevet

Lillemor har gått 50% i barnehage fra hun var 9 mnd gammel. Blir 3 i november.

Barnehagen maser om å få henne i full plass, men jeg vil ikke. Jobber turnus, og det passer meg veldig bra å være hjemme med henne på dagtid de dagene jeg har kveldsvakter. Jeg får jo kontantstøtte også til hun blir 3 år. Har sagt vi får se fra januar om vi øker plassen litt. Er endel mer organiserte aktiviteter fra de er 3 år. De har et opplegg med de over 3 år 3 dager i uka.

Derfor både og...

Skrevet

Jeg har hatt barna mine en del hjemme pluss hos dagmamma når jeg var på jobb fram til eldstemann var 5 år og nr to var nesten 3 år. Jeg liker ikke tanken på å sende de i b.hage før de iallefall er to år. Jeg håper at jeg kan få råd til å gå hjemme med neste mann iallefall i to år. Kanskje da starte ved to dager i uken og så fult fra hun blir tre år. Men det er så langt fram at det tar jeg som det kommer.. De andre to har gått fult nå dette året, og jeg ser jo hvor veldig stor utbytte de har av b.hagen nå som de er så store. De har storkost seg, og har gått i barnehagen selv når jeg har hatt fri.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg må bare melde at mine er snart 2 og snart 4, og det ser ikke ut til å bli barnehage på noen av dem, fordi vi venter nr 3.

Når jeg sammenligner ungene med andre på samme alder, så kan jeg ikke se at de kommer til kort på ett eneste punkt. Og jeg er ikke alene om den vurderingen.

Jeg kunne skrevet en lang passus om alt jeg gjør for at barna skal ha det strålende hjemme, og få utviklet seg på alle områder (herunder også sosialt), men det ville rett og slett blitt for mye for en del mødre her inne.

Vi finnes skjønner du. Det er ikke alle som er hjemme til skolestart som kommer fra innvandrermiljø eller vanskeligstilte hjem.

Jeg savner en synliggjøring i media av de mødrene/fedrene som utnytter de fantastiske mulighetene det gir med sen skolestart.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei du,

Har en på 5, en på 3 1/2 og en på 4 mnd. fram til i fjor sommer bodde vi i USA og kune den eldste gikk i bhg. 2x i uken 9-14 de siste 2 årene vi var der, så fra 2-4.

Fra i fjor host har den eldste gått i heltids bhg. og 3 åringen i park 10-14.

Nå i host har både hun på 5 og hun på 3 1/2 startet heltids bhg. 5x i uken.

MEN...jeg er usikker. Er hjemme m/en 4 mnd. gammel baby. Har ikke betalt perm. Vurderer og redusere til 80-60% plass og ha de hjemme 1-2 dager i uken.

Skrevet

Hei,

Vi hadde jenta vår hos dagmamma 3 dgr/uke ca 1/2 år fra hun var 18 mndr. Så hadde vi et opphold hvor vi var hjemme til hun ble ca 2,5 år, hvor hun da begynte i bhg. Hun har full plass, men jeg jobber kun 3 dgr/uken, så det blir nok at hun er der i snitt 4 dgr i uken.

Jeg synes det var utrolig koselig å ha henne såpass mye hjemme før hun skulle i bhg, og det var nok positivt med dagmamma på forhånd, for overgangen til bhg gikk utrolig greit.

Min oppfatning er at barna har best av å starte i bhg når de er fra 2-4 år gamle. Da kan de si ifra når det er noe, og de klarer å gjøre endel ting selv. Sikkert andre som ikke er enige ....

• 1 måned senere...
Skrevet

Eg er heime med våre to, på 3 år (i dag!) og 10,5 mnd. Har vore heime sidan første vart fødd.

Har søkt plass til eldste i bhg frå nyttår, men fekk beskjed om at det er lite sannsynleg at han kjem inn. Kjem til å søke til hausten igjen (når han er nesten 4), så får eg sjå om vi tar plassen eller ikkje. Vil ikkje ha lillejenta i bhg med det første - håpar å kunne "sleppe unna" til ho er rundt 3.

Vi går i open bhg ca tre dagar i veka, og det er eit heilt fantastisk tilbud! Kjekt for eldste å leike med andre ungar (det er INGEN småungar her vi bur), og kjekt for meg å snakke om bleieslutt og gulp med andre foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...