Gå til innhold

Kvelningsfornemmelser av moren min...

Anbefalte innlegg

Jeg blir alenemor i August. Moren min er VELDIG intens nå! Jeg er alenebarn og har heller ikke så stort nettværk rundt meg. Er beskymret for at dette skal" ta helt av" etter at barnet er født. altså at vi skal bli "kvelt" av oppmerksomheten hennes! Har jo ikke lyst til å såre henne heller..

Har også en venninde som kommer fra utlandet for å ha ferie akurat rundt fødselen. Hun ser for seg at hun skal få være mest mulig sammen med meg rett etter fødselen. Hun er en ganske intenns person (ADHD)... huff nå høres jeg sikkert veldig negativ ut..

er bare redd for at jeg skal bli totalt utslitt av alle besøkene og dillingen!

Og selvfølgelig redd for å såre... jaja...jeg må jo ta hensyn til meg selv og bebien i første omgang!

Flere i samme situasjon....?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138252253-kvelningsfornemmelser-av-moren-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det hørtes ikke bra ut. De første ukene etter fødsel blir nok mest sannsynlig hektiske med tanke på besøk, oppmerksomhet o.l dessverre. Jeg gruer litt for det jeg også, særlig pga svigermor som jeg ikke har så mye til overs for som jeg er redd skal komme og være for lenge. Men det vil nok gå bra, hun venninna di kommer sikkert ikke til å være der HELE tiden, selv om hun får det til å høres sånn ut. Du har jo mulighet for å si ifra om at det ikke passer med besøk når du er sliten! Og ja, du skal absolutt ta hensyn til deg selv og babyen først av alt.

Jeg blir så provosert over de som mener vi som nybakte mødre, og spesielt førstegangsfødende skal ta hensyn til bestemødre og andre som synes det er stas med en baby, det er faktisk VI som gjør jobben, VI som virkelig får omveltning i livet, og OSS det bør tas hensyn til!!! BRUMMMM!!! ;)

En kan jo si ja takk til noen besøk i ny og ne, men en må være flink å sei nei også. Eller bare slå av mobilen og låse døra... lag deg et "jeg hviler meg"-skil og henge opp :)

Syns familie bør respektere at en blir sliten etter fødsel og vil ha litt tid for seg selv...

Hei!

Skjønner deg godt, selv om jeg ikke er i samme situasjon så kjenner jeg litt på det samme når det gjelder forventingene fra bestemødrene om å komme fortest mulig på besøk.

Jeg skal ha keisersnitt og ønsker å ha de 2 første (minimum) dagene bare meg, pappaen og barnet sammen uten masse besøk som "krever" sitt. Vi har derfor bestem oss for å ikke si datoen til noen, har prøvd å si ifra på forhånd at vi ikke ønsker besøk med en gang (også med tanke på formen min etter snittet, man vet jo ikke hvor mye man orker) og skal prøve å ikke si det samme dagen som barnet er født.

Sikkert noen som synes det er egoistisk, men jeg synes vi har rett til å ta hensyn til oss selv før andre i denne situasjonen. Ønsker vi besøk på sykehuset, så er det jo bare å invitere, men veldig greit å ha litt styring på det selv synes jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...