FrøkenSnellen Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Vesle frøkna har nå hatt grønn avføing, og mange bleier om dagen i nesten en uke. Hun er i tillegg veldig survete. Har såvidt begynt med litt grøt. Kan det være derfor? Har også lest at dette kan være tegn på at de får for lite næring....
frøydis m/ 4 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Ved diare blir avføringen ofte grønn. til fortere føden passerer gjennom og ut,- til grønnere farve, fikk jeg beskjed om av vår lege. Når maten går så fort gjennom tarmen vil det gjøre at næringen ikke tas ordentlig opp, så hvis hun har vært slik i mange dager er hun nok slapp og sutrete. Det viktigste er å få i henne nok væske slik at hun ikke tørker ut. Når tarmen skal vennes til annen type føde enn flytende vil det naturlig nok noen ganger føre til hard eller løs mave. Jeg fikk råd av lege om å koke litt gulrot og mose gjennom en tesil (altså heeeelt most), og mose i det vannet gulroten var kokt i. Ved å gi en teskje eller to av det ble magen stabilisert og diareen ga seg.
FrøkenSnellen Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 Da skal jeg prøve på det! Har hørt at sånn avføring kan være tegn på tenner også, og hun klør veldig i munnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå