Gå til innhold

Hvilket jentenavn synes du står i stil til Annika?

Anbefalte innlegg

Har en jente som heter Annika fra før, falt pladask for det navnet når vi fant det. Denne gangen synes jeg det er mye vanskeligere, det "perfekte" navnet er liksom brukt opp. Hva slags navn synes DU passer sammen med Annika? Bare litt gøy å høre. (c:

Fortsetter under...

Annika og Marikken

Annika og Tomine

Annika og Hermine

Annika og Emily

Annika og Philippa

Annika og Miriam

Annika og Tuva

Annika og Leona

Hehe.. var vanskelig ja..

Etterhvert kan jo du si hvilke navn du liker, så er det litt lettere å "hjelpe"..

Annonse

Annika er et kjempefint navn. Morsomt og sjarmerende. Tenker jo på venninna til Pippi Langstrømpe selvsagt. Jeg ville prøvd å finne et annet morsomt navn kanskje det også fra barnelitteraturen, men jeg ville kanskje prøvd å passe på så det ikke blir altfor mye Astrid Lindgreen. Annika og Tomine synes jeg f.eks blir litt for likt Tommy og Annika i Pippi.

Forslag:

Annika og Frida

Annika og Miriam

Annika og Maiken

Annika og Josefine

Annika og Wilma

Annika og Sofia

Annika og Marte

Annika og Molly

Annika og Lotta

Annika og Lotte

Annika og Guro

Annika og Henriette

Kjempegøy å høre hvilke forslag dere har, tusen takk! (c: Ikke umulig at det blir et av disse. Guro er et navn vi har vurdert en stund nå, og synes det er en litt morsom link til Anne Cath. Vestly sin figur Guro. Er glad i både Astrid Lindgren og Anne Cath. Vestly. Uten at det blir for direkte som Marikken eller Madikken.

Mitt navn ble også foreslått her et sted. (c:

Synes det er litt viktig at ikke navna blir for like også. Synes sånn sett at Annika og Sunniva blir litt for likt. Og kanskje det ikke bør være så mange a-er i det neste navnet.

Har en del forslag, men har liksom ikke blitt sånn pang overbevist av noen, men kanskje ikke det blir sånn denne gangen sånn som sist. Vi har jo brukt opp det navnet vi syntes var absolutt finest! Synes Annika står litt for seg selv. Et navn som ikke er så vanlig, men som allikevel alle har et forhold til. (c:

Hehe:) Dette var litt rart, for vet dere hva? Før jeg kom inn på dette forumet var det Annikka som var øverst på listen. men så falt vi sefølgelig pladask for Petra:-) Jeg tro jammen at jeg legger Annikka på listen igjen:0)

Annikka og Astrid var nydelig! Astrid er et navn jeg har begjynt og falle mer og mer for.. Maiken liker jeg ikke:( Men det var en fin kombinasjon da!

Annikka og Elisabeth var også utrolig nydelig:) Ellers hva med:

Annika og Lotte\ Lotta

Annika og Mona (Molly, som en over her foreslo er også nydelig;-)

Gleder meg til og se hva det ble.

Lykke til:-):-):-):-)

Gjest anouschka with Love

Petra er vakkert og spesielt ja! :=) Tøft preg over det også.

Enig angående Astrid. Det er et meget, vakkert navn som har fått lite oppmerksomhet i det siste. Ser en klar økning i bruk igjen! Herlig :)

Annonse

Jeg kjenner en liten Ulrikke, og ville foreslått Annika hvis hun fikk en liten søster.

Annika og Ulrikke matcher med samme "klang", uten å bli FOR like, ettersom det er ulike endelser og ulikt trykk i uttalen. Jeg syns det er veldig fine navn sammen!

Går man for bokstavrim, syns jeg Annika og Alberte er fine navn. Igjen er god match uten å bli FOR like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...