Gå til innhold

Hva ville dere gjort i denne sitvasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er for trangt i bilen deres til å ha sete bakovervendt eller at ungen blir bilsyk av å sitte bakovervendt, hva ville dere gjort da: kjøpt et sete som erfremovervent eller kjøpt ny bil???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, det kommer kanskje litt an på hvor god råd man har? Jeg tror jeg hadde kjøpt en fremovervendt sete.. Jenta mi bruker fremovervendt pga. plass, men så kjører vi nesten aldri bil heller... Jeg har ikke lappen, hihi... :o)

Skrevet

Jeg ville prøvd å finne et sete som det ikke var for trangt for. Men spørs hvor gammel barnet er da!

Skrevet

Hvis det er så trangt at den som sitter foran barnet (passasjersetet) sitter trangt, med bena i hanskerommet.... så ville jeg nok fortsatt med bakovervendt. Vi har hatt 2 kjempe små/trange biler med veldig dårlig plass, men kjørte likevel med gutten bakover, selv om den som satt foran ikke kunne bevege på bena sine.

Bilsyke blir jo ikke barna før de er godt over 2-3 år (noen som mener det er enda eldre) Det har med at bevegelsesorganer ikke er ferdig utviklet før den tiden.

Siden du nevner uansett at kjøpe nye bil , kan være et alternativ, har dere jo tydeligvis beregnet økonomi til det, slik jeg skjønner det og da ville jeg faktisk kjøpt ny bil... alt fremfor at mine barn skal settes fremover i bilen før 3 års alder.... (tidligst)

Skrevet

Bare tull at barn ikke blir bilsyke før de er 2-3 år, sønnen min ble bilsyk når han var rundt 1 år. Da hadde han såvidt begynt å gå. Dette har med balansen å gjøre...

Uansett, vi har hatt sønnen vår bakover helt til han var nesten 4 år, da begynte han å klage over vondt i bena. Vi kjører forresten veldig lite bil. Når vi har skullet på lengre bilturer (mer enn en halv time) har han alltid fått bilsyketabletter. Dette går fint an å palnlegge.

Minsta har aldri blitt bilsyk (18 mnd) men hun har alltid fått bilsyketablett når vi ha kjørt lengre turer etter hun fylte 1 år. Orker ikke mer spy, selv om sønnen vår spydde selv om han hadde fått tablett:-/

Minsta kommer uansett til å sitte bakover så lenge som mulig, helst 4 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...