Gå til innhold

hvilket regntøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket regntøy anbefaler dere til de små i barnehagen? jenta mi er 11 mnd når ho begynner i b arnehagen. hvilken str ville dere kjøpt, 80 el 86? hel eller to-delt dress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Reflex til eldstemann på 2,5 år nå. Han har tidligere brukt en fra Lindex (tror den het Kixx). Fine begge to. Hvilken størrelse bruker hun nå? Jeg ville nok ha kjøpt en størrelse større enn den hun bruker nå, og kjøp en som er todelt. F.eks. om sommeren kan det være greit å bare bruke buksene hvis det er vått på bakken og varmt i luften.

Skrevet

Jeg ville valgt hel dress.

Det finnes jo dresser der en kan ta ut innerforet, sånn at det ikke blir for varmt på sommeren

Skrevet

v skal kjøpe reflex sitt to delt regntøy til snuppa.. hun blir 1år i august.. men hun er ganske liten så tro vi må kjøpe 80 til hun.. men ta med deg ungen å prøv i butikken;)

Skrevet

ho bruker str 80 på enkelte klær nå . er i en overgang med 74/80 nå.

jeg har kjøpt en vår og høst heldress som er vantettt men hjelper ikke med det når det styrt regner.

Skrevet

Vi har Reflex - todelt. Helt topp. Vi har ett sett i 80 i barnehagen, og ett sett i 86 hjemme. De er store i størrelsen og kan reguleres mye. Gutten vår på 2,5 år passer fint i det minste ennå. Men bruker begge. Han begynte i barnehagen da han var 17 mnd. Hvis hun ikke er spesielt stor, hadde jeg gått for str 80, tror jeg.

Vil anbefale todelt, for da kan de bruke bare buksa når det bare er vått og gjerne litt varmere i været. Blir fort litt klamt med regnklær. Eller bare jakken ut og inn av bilen hvis det øser ned...

Skrevet

Jeg synes Helly Hansen har veldig mykt og fint regntøy. Reflex regntøy har kommet godt ut i tester og er helt klart slitesterke, men jeg synes de er for stive. Vår-/høstdressene deres derimot ser veldig fine ut.

For øvrig holder jeg en knapp på todelt og ville gått for str 86 til ei på 11 måneder :-)

Skrevet

Har Helly Hansen todelt.Godt og mykt regntøy.Kjøpte str 86

Kostet 250,- på xxl sport.

Har kjøpt høstdress fra reflex.

Skrevet

Jeg er styrer i barnehage, og vil anbefale dere å kjøpe MYKT regntøy til barna! Det blir mye tårer med de minste når de har dette stive regntøyet, og har problemer med å bevege seg. De blir rett og slett fortere sliten i løpet av utetiden, antagelig fordi de må bruke mer krefter på å bevege seg.

Regntøy med fleecefor er varmt og godt, men det ser ut til at det ikke skal så lange tiden før foret leder med seg vann oppover armer og bein. Det tørker heller ikke over natten med mindre det blir hengt opp i varmeskap. Så til barnehage er jeg ikke sikker på om det er så godt å ha som hoved-regntøy. Mine unger har både med og uten for. Til kalde dager kan det være greit å ha med for, men da ha et ekstra regntøysett i kurven i tilfelle det blir veldig vått. Ikke alle barn leker så mye med vann, så en kan se an barna også.

"Leketøy"-regnklærne ser ut til å være bra :-) Ellers er det mange som kjøper H&M også, men disse holder ikke mer enn et halvt års tid sånn ca.

Det var mine anbefalinger :-)

Skrevet

takk takk, gode forslag. skal ha det i bakhodet når vi skal ut å kjøpe det til uka:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...