millie+2klumper Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Sønnen min på 12 dager er blitt litt sår i stumpen. sikkert fordi han gjør fra seg flere ganger om dagen og det blir mye tørking (selv om jeg er veldig forsiktig og passer på å luftørke en del) Skal jeg bruke zink salve da? å hva brukes talkum til? Har no smurt på et tynt lag med neutral zink salve jeg no, men tenkte å høre om andres erfaringer? Blir så usikker for alle sier jo forskjellig..
*Rutletutt* Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Zink brukes til sår stump ja - men jeg liker mye bedre Inotyol-salven en får kjøpt på apoteket. Ellers er potetmel suverent! Talkum har jeg aldri brukt.
3-prinser Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Aloe Vera gele fungerer også bra på sår stump.
Crhanne Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Nei nei nei, ikke sink salve.. sink tørke ut, å det treng ikke såre barnestumper bli. Jeg har også vært veldig fornøyd me inotyol, som egentli er en eksemsalve. Nå bruker jeg Barnesalve, den er SUUUUPER!!! =) =) fårs kjøpt på apoteket, en kvit boks.
TinaP Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 På sykehuset fikk jeg Silulen Sinksalve med meg hjem fra barnelegen. Hun sa at den var best, fås på apoteket.
Mammaen til Turid Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 bruker sinksalve, da den beskytter mot å bli sår.. funker utmerket på vesla her, bruker når hun er litt rød og vips ved neste bleieskift er det nesten borte..
Nætte;mortil2 Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Silulen zink og medela zink har jeg gode erfaringer med. Men det beste er å la han lufttørke mye. Heller ikke ta på for mye zink, bare akkurat et lite tynt lag der han er sår. Hvis du har store gulpekluter eller tøybleier i hus så er det aller best for såre rumper, for da får de mer luft. Har dere sol der du bor så sett deg så langt inne i rommet som du kan komme, og la stumpen være bar og vendt mot sola. Noen få minutter med sol på sår rumpe er godt.. Bruk litt olje på kluten når du vasker bort bæsjen, da slipper man å gni så mye, eventuelt skyll rumpa under vasken/i dusjen og bare vask bort med hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå