superk Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Hvilken type reagerte de på og evt hvem byttet dere til som fungerte? Her er det full oppkast med nan og småfolk. Bare ved få dråper. Vet ikke hva det er han reagerer så sterkt på. 5 mnd baby.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Her er Nan verst.. Og Collett funker best! Bare forbanna irriterende at det så ofte er utsolgt i butikken!!
heffalumpa Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Hei. Den første tanken som slo meg når jeg leste innlegget ditt var: kumelkallergi! Ammer du? Har du begynt med grøt? og hvordan tåler barnet det? Gutten min har fått påvist melkeallergi. Det hele begynte i 5-6 mndrs alderen. Jeg ammer, så det var først når vi begynte å gi mer enn smaksporsjoner med grøt (blandet med mme) at problemene startet. Han hadde tidligere tålt mme, så melkeallergi var ikke i tankene mine... Han kastet til slutt opp etter hvert måltid med grøt, mme og til slutt også av morsmelk(selv om han tålte det best). Noen ganger kastet han opp etter en skje, andre ganger etter endt måltid, men opp igjen kom det...Jeg ammer fortsatt, men må ha melkefritt kosthold. Til grøt må vi bruke Nutramigen melkeerstatning, og kun bruke grøter som ikke inneholder melk.
superk Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Er det isåfall noe han kan vokse av seg? Han er i fin form ellers, men spyr skikkelig tre-fire ganger (smiler like bredt etterpå skal prøve å blande ut maisgrøt med vann i morgen selv om den skal blandes med melk. Tenkt å prøve den collett sin, men synes synd på han om han skulle reagere likt på den også. Blir jo dyrt å prøve ut alle typer og da. Har bare gitt et par skjeer med grøt enda. faktisk litt usikker på om han reagerer på det også da jeg har prøvd det tre ganger. en gang maisgrøt med mme (hipp), en gang med risgrøt m vann (gikk ok) og en gang risgrøt med mme flaske ved siden av og det gikk helt skjeis. han vil ikke ha mme heller (nan, hipp, småfolk) og ikke grøt nå siste gangen. Skulle jeg gitt collett en sjans da..?
heffalumpa Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Mini her var også i fin form. Veldig bli og fornøyd, men han nektet å spise. Mme fikk vi ikke i han lenger, grøt nermest tvang vi i han. Hvert måltid var et mareritt. Var til lege 3 gange før vi ble tatt på alvor. Fikk stadig høre at han ser så sunn og frisk ut. Først da han gikk ned i vekt fikk vi hjelp. Da kastet han opp 4 ganger daglig. Vil anbefale deg å prøve Sinlac grøt. Den får du kjøpt i de fleste dagligvarebutikker, og den inneholder ikke melk, og skal blandes med vann. Den smaker faktisk søtt og godt også. Mini her elsker den, og spiser nå en hel porsjon grøt helt frivillig Du kan jo alltids prøve Collet, men hvis han kaster opp av 3 andre merker har jeg liten tro på det... Tror heller jeg ville prøvd NanHa1 som selges reseptfritt på apotek. Den inneholder melk men vet at noen tåler den bedre... Spør på apoteket, de vet nok mer om den...
superk Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2008 Takk for tips. Ammet halv åtte i dag og prøvde en skje maisgrøt balndet med vann nå en time senere. Det gikk ned uten klin i det heletatt. Supernervøs om han kaster det opp igjen. Blir superglad om han holder på det, for da kan jeg gi det til å begynne med. Fullammer jo, men kunne godt ha blitt litt friere nå, etter fem måneder. Derfor fint om han drakk mme og tålte det. Føler at jeg ikke har så mye overskudd til å pumpe ut hele måltider, men vet jo ikke, for jeg har ikke prøvd på en stund
superk Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2008 Noen med flere erfaringer eller tips? Maser litt jeg, men er litt bekymret for dette. Om det hadde vært kumelkallergi, hadde han ikke hatt vondt i magen, dårlig avføring og kanskje utslett i tillegg? Hmm.. Virker som at han bare kaster det opp også går det over liksom. Men det er skikkelige brekninger og oppkast. (hmm.. skrevet det før? Ammetåka..)
fiskelisken Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Min lille gutt på 12 uker sprutgulper/kaster opp etter mme han også. Trodde det kanskje hadde noe med at hullet på smokken var for stort så han fikk for mye for fort.. men har brukt den samme flaska når han har fått melk jeg har pumpet ut, og det har gått veldig fint. Jeg har prøvd Nan og Hipp ihverfall. Skikkelig frustrerende for da kan jeg jo ikke være borte fra han mere enn 6 timer for klarer bare pumpe en full flaske om dagen og det er om morgenen. Tenkte kjøpe en tut der melka kommer saktere og han må jobbe litt mere med å få ut melka..og en annen mme. Må bare prøve for hadde vært deilig å kunne ha litt barnevakt innimellom
Monica&Emma Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 tror jeg ville hørt litt på helsestasjonen jeg. det finnes jo barn som har reflux eller hva det nå heter... Det spørs jo selvfølgelig om det gjelder all mat eller bare mme og ikke mm f.eks. Lykke til
Mamma med spire Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 William spyr av mme!! Har bare prøvd nan for etter at han spydde av den så nekter han å ta flaske!!Begynner å hyle med en gang flaska kommer i nærheten av munnen hannes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå