melli79 Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Vi ser etter vogn og har egentlig funnet den vi vil ha, men har et spørsmål jeg trenger råd til. Skal jeg kjøpe kombi vogn eller duo vogn? hva er forskjellen og hva er positivt og negativ med dem?? håper noen kan gi meg gode råd om hva jeg skal velge.
Lemonia Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 En duovogn har separat bagdel og sportsvogn del som begge fysisk kan tas av og på understellet. En kombivogn er en sportsvogn (som sitter fast til understellet) hvor man bruker en bag, som settes inni sportsvogndelen, mens babyen er liten. Duovogner er gjerne tyngre. Hva som er best er nok mest smak og behag. Vi venter desemberbarn og har valgt kombivogn (Teutonia Mistral). Det er fordi det neppe blir noen trilleturer utendørs på vinteren (blir nok mer bilkjøring da), og vi ser derfor ikke behovet for en stor bagdel. Softbagen som følger med er lun og varm og helt fin for de turene vi evt tar. Sportsvogndelen er jo uansett den delen som skal brukes lengst, så vi la fokus på den.
melli79 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 ok da er jeg med. blir så forvirret over alle ting vi må tenke på. vi kommer nok til å gå for en tetonia spirit. Takk for tilbakemeldingene.
Lyst på nr3♥ Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Må bare komme med en liten kommentar her... Duovogner er som regel IKKE tyngre enn kombi, sånn at d er sagt Kombivogner har BÅDE bagdelen OG sportsdelen i ei vogn, derfor blir den tyngre... Mens DUO kan du bytte ut bag'delen med sportsdelen når baby'en blir så stor... Har selv kjøpt duovogn til min første og skal også bruke samme vogn til denne, og angrer IKKE kjøpet... er så lett å trille med og lett og legge sammen og LETT.. (har Basson Duovogn jeg da. )
melli79 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 takk for svaret Baby nr2 i desember. Har diskutert med samboer og kommet frem til at vi skal ha duo vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå