Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 åring som virker redd for å dusje. Selv om vannet såvidt renner ut av dusjhode. Han nekter å vaske håret. Det blir "slagsmål" hver gang. Han begynner snart å bli for stor for badebajlen og vi har bare dusjkabinett. Han står og hyler hver gang vi skal prøve å venne han til å dusje. Vannet har rett temp og vi har ikke så mye vann rennende på en gang,pga trykket.

Og han har plutselig begynt å nekte å gå på potte/do. Selv om jeg sier at vi kan tisse sammen. jeg på do og han på potte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha han i dusjen og fylle et vaskevannsfat med vann og ha en klut i? Da styrer han selv hvor mye vann han får på seg og han kontrollerer situasjonen. Du kan også vaske håret med en våt klut.

Skrevet

Er det fordi han er redd for å få vann/såpe i øynene? Vi gjorde sånn at pappa tulla på toppen av dusjkabinettet, så datteren vår så opp, mens jeg vasket håret hennes. Til slutt ble hun så vant til det at nå er det ikke noe problem, og nå sier hun tilogmed at det er deilig. Har også brukt svømmebriller, og sånn skjerm til å ha rundt hodet. Skjermen funker best, siden vannet ikke renner ned i ansiktet. Svømmebrillene var ikke like effektive, for da kom jo vannet i nesa og munnen og.

Skrevet

vi sang en periode om grevlingen i taket.. og barnet lette i taket om hun så noe grevling.. gjorde det til en lek.. hun får klut også, og resten av tiden i stampen fikk hun bestemme selv

Skrevet

Du kan trene med å helle en liten kopp/bøtte med vann over hodet etter å ha talt til tre sammen. Sånn som man trener babyer til å lære å få vann over hode og ansikt på babysvømming.

Og snakke om og vise hvordan du/pappaen vasker håret. Hodet opp med lukkede øyne eller hodet opp og se i taket.

Ha han på armen og ta en kort dusj sammen med han et par ganger - uten å mase om det. Smyg det inn som en vane, så glemmer han krisen det føles som etterhvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...