Gå til innhold

Bruker du handlepose eller handlenett når du handler??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nå ett nett / pose fra Kiwi og ett fra Meny. Tar med de så ofte jeg husker og bruker de, evt kjøper jeg en pose i tillegg hvis det trengs. De nettene er faktisk veldig kjekke å ta på ryggen også, siden det er lange håndtak. Smart hvis man ikke har stor plass under vogna; kan legge tunge ting under vogna og putte lette ting i nettet og slenge på ryggen.. ;o)

Ser kanskje litt dumt ut, men hva så.., he he.. :o)

Annonse

Vi har kjøpt oss handlenett nå, bruker svarte søppelsekker til boss så trenger ikke vanlig poser. Har nettopp fått de, er foreløbig ikke så flink å huske de, men prøver :-)

http://www.envirosax.com/products/graphic_series/

uff....skulle ønske jeg kunne skrevet sånne flergangsnett, men...bruker nok engangsposer ja:-(

men i min ideal verden ville jeg brukt nett:-)

er vel litt sånn som flere skriver her...hva skal man da bruke til bossnett liksom...

Annonse

Har kjøpt et par nett på prix. Veldig kjekke, men siden jeg stort sett handler 1 gang pr u ke, så holder det ikke lenge med to nett! Prøver å huske å ta de med meg når jeg drar til butikken da. Så blir det alltid noen plastposer i tillegg. Bruker posene til søppel da, som de fleste andre her inne. REstavfall. Matsøppel går i de grønne bioposene og farlig avfall i røde poser som blir lagt oppå søppalkassa tømmedagen.

Bruker nett :-). Vi har 4 stykker fast liggende i bilen, da er det greit å huske på å ta de med. Noen ganger må vi supplere med poser. Det hender også jeg glemmer nettet (om jeg tusler til butikken), da blir det også pose, men holder på med en "venne seg til nett-prosess" nå.

I Danmark koster en bærepose på butikken 2,5 - 3 danske kroner. Så der bruker alle posene om igjen tror jeg, evt om de bruker nett. Men der selges helt geniale søpleposer på rull. De har en innebygd knytetråd øverst som gjør at man lett kan lukke og knyte igjen posen før man går ut med den. Sterk og solig knyting. Mulig det finnes i Norge, men her har jeg aldri kjøpt søpleposer.. Burde kanskje gjøre det, noen som vet om sånne finnes her?

Handlenett:)

Har mange plastposer ennå til å bruke som søppelposer... Og når de er oppbrukt, skal jeg kjøpe meg avfallsposer, som er sikrere og tynnere - og ikke minst billigere!!! (Plastposer er dyre... jeg har iløpet av 2 mnd spart inn det 4 handlenett kostet meg - bare på å ikke kjøpe plastposer), og så får jeg litt bedre samvittighet - for plastposer er et miljøproblem... og så synes jeg handlenetta mine er så fine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...