Gå til innhold

Baby 3 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye som er vanlig for en 3 uker gammel baby (ca 4 kg) å spise av mm? Jeg pumper i tillegg til å amme og han spiser i tillegg til puppen mellom 50-100 ml, enten mm eller mme.

Er det noen som vet om babyen klarer å få mer melk av brystet ved amming enn mor klarer ved pumping? Jeg klarer å få ut 80-100 ml på begge brystene på én pumping men er så usikker på hvor mye han spiser av meg. Han har også en tendens til å sovne ved puppen og "ingenting" hjelper for å få han til å suge effektivt. Noen gode råd her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på alt du spør om, men babyen din får mer ut av puppen enn du klarer å pumpe. Det er derfor vanskelig å anslå hvor mye han da får i seg.

Hvis han sovner ved puppen kan du vekke ("plage") han ved å småklype han i hendende, plukke på ørene hans, ruske han i håret, slike ting. Det var ihvertfall de rådene vi fikk fra ammepoliklinikk:) Jeg bruker dem forsatt på lille sjefen nå, og han er god og våken når han spiser:)

Skrevet

Min baby er 3 uker og 1 dag og veier ca 4300 nå. Han drikker fra 80-120ml per måltid, oftest rundt 100. Vet ikke om det er mye eller lite men har har iallefall lagt godt på seg:-) Vi gir flaske med mm, så seg hvor mye han får i seg. Men bare vei han ofte på helsestasjonen så seg du om han legger på seg nok. Og hvis han virker blid og fornøyd så får han sikkert i seg nok:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...