Gå til innhold

Flere som er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Legen har nå sykemeldt meg helt fram til termin pga av bekkenløsning (88 dager igjen). Jeg fikk kun dispensasjon til å jobbe noen dager i august for å gi opplæring til vikar. Puuhh..nå sitter jeg altså her og tenker på alt jeg skulle ha gjort ferdig på jobben og den dårlige samvittigheten kommer snikende, like klam og trykkende som årets sommer.

Er det flere der ute som er sykemeldt allerede nå?

Forresten, god sommer til alle!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138245432-flere-som-er-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Kjipt å være sykemeldt!

Kan jeg spørre hvor dårlig du er? Har selv begynt å slite med bekkenløsning (eller symfyseløsning hvis det er noe som heter det) og har tatt meg noen egenmeldingsdager i ny og ne for å få hvilt ut, men merker at det ikke holder. Tror ikke jeg trenger 100 % sykemelding, men kanskje noen prosenter så jeg kan gå tidligere hver dag. Håper bare ikke det forverrer seg! Er omtrent like langt som deg på vei - 83 dager her. En trøst for deg får være at det i hvert fall er en grei årstid å ha "fri" på...litt avhengig av hvor mobil du er selvsagt!

Også må man jo nesten bare prøve å ikke tenke så mye på jobben. Det er jo ikke mange dagene du skulle jobbet uansett...

Hvor holder du til hen i landet?

God sommer til deg!

Hei hildejo

Formen min er ikke så ille nå som jeg ikke sitter på kontoret 8 timer hver dag. Har nettopp hatt en liten ferie også:) Jeg har problemer med bekkenets høyreside bak. Det føles til tider som om det "sklir ut" og det er ganske smertefullt. Jeg går også til fysioterapi en gang i uka. Det kan anbefales!

I følge legen og fysioterapauten min skal vi gravide være ekstra på vakt når det gjelder smerter i bekkenet. Det kan raskt utvikle seg til å bli mye vondere og det kan også fortsette å gjøre vondt i lang tid etter fødsel. Hvis man lytter til kroppens signaler og roer ned tempoet er det likevel mulig å holde det i sjakk og unngå de verste plagene. Så, det er viktig at du ikke presser kroppen for mye hvis du har vondt.

Jeg holder forresten til i Kristiansand:)

Hei!

Ja - må vel kanskje bare "bite i det sure eplet" som man sier. Har aldri hatt fysiske hindringer før i mitt liv og alltid gjort alt selv, og synes det er så snålt å plutselig skulle måtte forholde meg til det faktum at jeg ikke klarer alt selv lenger og må be om hjelp for å få gjort enkelt ting. Og at jeg må gå saktere og bruke mer tid. Synes rett og slett det er litt trist og det har vel tatt et par uker for meg å innse at jeg kanskje ikke kommer til å være i toppform helt frem til fødselen, og at det er helt greit. Har liksom ikke hatt noen plager overhodet så langt, så jeg forventet at det skulle fortsette slik.

Men jo - jeg skal høre litt mer på kroppen. Fikk meg en aha-opplevelsen her om dagen da jeg bare måtte bli stående ved en reol i matbutikken og lese på alle pakkene i hyllen foran meg i påvente av at smertene skulle gi seg. Jeg klarte rett og slett ikke å gå. Skal til jordmor på svangerskapskontroll om noen dager og skal snakke med henne før jeg ev. drar til legen.

Takk for (nok en) påminnelse om at det ikke er noe poeng i å være stålkvinne inntil fødselen!

God bedring til deg! Kos deg i sommerværet og nyt tiden fremover!

hilde

Eg er også sykmeldt, men det er pga at eg går med tvillinger :)

Er snart 27 uker på vei, vart 50% sjukmeldt allerede i veke 20.

Jobber til vanlig i barnehage, kjente det vart for tung rett og slett. Konstant trøtt og sliten, og var heilt ødelagt etter en dag på jobb.

Var 50% sjukmeldt i fire veker, fram til ferien. No er eg på tredje og siste veka, og fra og med mandag så er eg 100% sjukmeldt fram til permisjonen min begynner tre veker før termin. Så blir lange dager her heime... Men, kjenner eg har godt av det også... Skal nok få tida til å gå på et vis :)

Har vært 100% sykemeldt lenge allerede jeg. Jeg jobbet med å lage mat, og der er det kun bevegelser som ikke går overens med en gravid kropp.

Prøvde meg på en vakt for noen dager siden, men etter halve vakta måtte jeg bare ringe etter noen som kunne overta, det gikk ikke.

Jeg er ikke syk, så føles rart å si jeg er "sykemeldt", men jeg er GRAVID så kroppen fungerer ikke på samme måte som før heller!

Annonse

Heisann :)

Er også gravid med tvillinger og ble sykemeldt allerede i påsketiden.... ca 3 mnd på vei... har 74 dager igjen til termin... og d blir sinnsykt lange dager hjemme.... :(

Ble sykemeldt grunnet bekkenløsning med gangvansker. Har krykkene stående klare, men har heldigvis bare hatt bruk for dem 2 ganger... ille nok kanskje... Synes tiden snegler seg framover og har vanskeligheter med å finne på ting å gjøre... Sover veldig dårlig på natta... oppe kanskje fra 4-6 ganger, mest grunnet smerter i hoftene. De dovner bort og smertene blir intense hvis jeg ikke står opp for å øke blodgjennomstrømningen. Hvis jeg da ser i speilet på siden jeg har ligget på er den helt rød og begynnende hoven. Kjennes nesten som trykksårsmerter. Har noe lav hb (8,9) ved siste ktr., så det har vel litt med oxygeneringen til vevet å gjøre også. Hvis jeg ikke våkner på natta grunnet smerter, så våkner jeg pga blærespreng, hehe... ALLTID noe... Men nå ble d mye klaging her... beklager... men godt å få d ut :)

Har gått til fysio x 2 per uke, men hun har ferie nå.... og syntes ikke behandlingen der fungerte som den skulle. De har ikke benk med hull til magen, så da blir d å ligge på sidene... og vi vet jo hvordan d går... hehe... Måtte bare avslutte beh der og skulle ta kontakt ved forverring, noe d er nå, men grunnet ferieavvikling får jeg jo ikke kontakt med dem.

Vi får smøre oss med tålmodighet jenter..... vi er snart ferdige :):):)

Lykke til alle sammen og god sommer :)

40% sykemeldt i en mnd.. føler meg så utrolig teit! Er jo i kjempeform, men helt ødelagt etter en dag på jobb. Jobber i en barnehage, og er jo kjempeheldig i sommer, 4-5 barn. Og allikavel er jeg utslitt..

Første gang jeg er sykemeldt. Hadde vel sett for meg å være i jobb helt til permisjonen startet, men den gang ei.

Uff, skal ikke ta så tungt på det, kroppen har jo gitt meg signaler på tidlig bekkenløsning, så da er det bare å høre på hva legen sier.

(er forresten 26+4)

Jeg jobber i barnehage, og har hatt veldig vondt i hoftene i mange uker, smertene ble alltid mye værre etter en dag på jobb pga slitsomme stillinger. Ble sykemeldt i et par uker og et hjalp masse, men jeg ville tilbake til jobben. Men da havnet jeg i samme situasjonen, smertene gjorde at jeg ikke fikk sove.

Så jeg kommer nok til å få en sykemelding snart og da er det spørs om jeg går tilbake til jobben i det hele tatt.

Er nå 28 uker på vei :D

Jobber også i barnehage. Er sykemeldt 50% pga bekkenløsning. Sykemeldt i 14 dager foreløbig, men legen sa også at hun trodde ikke jeg kom til å gå tilbake til noe mer enn halve dager som jeg går nå. Så jeg kommer nok til å gå slik til permisjon, og synes det er helt greit å trappe litt ned nå. Er foressten 28 uker.

Jobber i barnehage eg også. Sykmeldt 50% fra uke 20 til 24, så tok eg ferie. Ble sykmeldt pga av at eg var heilt utslitt. Heilt ferdig etter en dag på jobb, og greidde jo ikkje yte max når eg var på jobb heller... Og det er jo litt dumt... Etter ferien, altså fra og med i dag er eg 100% sykmeldt ut svangerskapet fordi legen ikkje ville eg skulle jobbe meir etter uke 28. Skulle berre slappe av og nyte tida :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...