2 tette - med flette Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Fikk beskjed om å begynne smått med brødskive siden jenta mi ikke takler middag ( brekker seg og får frysninger ) Men synes det er litt tidlig ? Hun er 6 1/2 mnd.. evnt hvordan brød gir dere, grovt brød er vel best, men kan vel kanskje være litt vanskelig å få i seg når man ikke har noe tenner enda ? Er så grønn og hadde ikke forestilt meg å gi brød enda, og litt flaut å ringe helsestasjonen for å spørre et slikt "dumt" spm.. hehe
Zitro Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Du kan f.eks la henne gnage litt på en brødskalk? det er godt for gommene også får hun i seg brødet. Ha henne leke litt dem det først også prøver du brødskive etterhvert... Lag da tynne skiver - uten skorpa. Utrolig hvor bra dem tygger med gommene også skal du se.
nurket4a Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Mange av de på min barselgruppe begynte med brødskive da barna var rundt 6 mnd. Selv syntes jeg det var litt vanskelig når mini ikke hadde fått tenner. Begynte med brødskive da han var 8 mnd selv om han ikke hadde fått tenner. Jeg bruker grovt brød (baker selv), han er nå 11 mnd og bare 1 tann, men brødskive går ned på høykant, bruker spyttet til å bløte den opp, samt at han får litt vann innimellom. Lykke til :-) Men ha tålmodighet. Kan ta litt tid å tilvenne brød :-)
Zitro Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Glemte å si at jeg bløtet brødet opp med mme i starten. Min var ca 8 mnd når han fikk dette.
2 tette - med flette Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Okai, da er det vel ikke så tidlig da.. hehe Hadde sett for meg rundt 8 - 9 mnd selv, men får vel bare gjøre som anbefalt HS sa at hun ikke kom til å spise mye brød i begynnelsen ja, men at jeg skulle gi frukt etterpå så det ble et lite måltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå