Gå til innhold

Svie i øynene når jeg bruker mascara....

Anbefalte innlegg

Jeg er begynt å bruke mascara, men jeg får sånn svie i øynene av den. Føles som om jeg har noe rusk på øynene hele tiden, og så renner det litt. Lurer på om jeg ikke tåler dette merket(IsaDora wonder full mascara), og evt om noen andre merker er besre for sensitive øyne?

Mye jeg er grønn på...også dette med sminke...hehe=)

Fortsetter under...

Jeg vet Lorèal (?) har en for sensitive øyne.. Brukte den før, og tror jammen jeg skal begynne med den igjen, for jeg plages også med kløe. Bruker Maybelline nå..

Husker ikke hva det er den heter i farta, men mener hylsa er grå, med sølvfarget kork..Volum-mascara.

Er faktisk litt vanesak å bruke mascara. Om man aldri har brukt det før så trengs det litt tilvenning for det er jo "ekkelt" å ha noe så nært innpå øynene. Men pass på at du bruker en som er helt parfymefri (aldri skjønt poenget med parfymert mascara?), og luktfri. Spør på parfymeriet etter mascara for sensitive øyne. Og når du har lagt den på, unngå å pille, selv om det klør. Vær også nøye med rengjøringen, og bruk ikke vannfast mascara før du er blitt en dreven sminkedukke. :-)

Annonse

Høres ut som om du er allergisk mot det merket. Den fra BodyShop skal være bra i henhold til allergi, den kom også på 2. plass i en test for en stund siden. Har desverre ikke prøvd den selv, men har hørt andre som har vært fornøyde

Får stikke innom BodyShop når vi skal til Oslo om 2 uker å se der.

Men en ting jeg også lurer på: En mascara som ikke er vannfast, hva skjer når jeg går i regnvær? Vil den da renne, eller holder den seg på allikevel? Jeg elsker å gå i regnvær nemlig=)

Aldri opplevd at det har rennt selv i skikkelig plaskevær, tror vannfast er mer for de som slanger seg i basseng eller trener hardt så svetten spruter. Eller gråter mye ;-) Men er jo bare å prøve. Vannfast er uansett litt hardere for øynene så greit å vente med den. Når det gjelder Body Shop sin så har jeg dårlig erfaring med den, sterk lukt og ganske rennende.Men du må bare prøve, man finner ikke den rette mascaraen på første forsøk, heller ikke på femnte som oftest.

Takk for oppmuntringen=) hehe

Vet ikke om jeg har tålmodighet til å prøve ut så mange merker for å bli fornøyd... har ikke sminket meg noe på de første 30 årene av mitt liv, så jeg klarer meg sikkert uten de neste 30 også=) Nei jeg får se hva jeg gjør...er jo litt fint å kunne sminke seg, og ikke bare gå rundt å se likblek ut hele tiden=(

jeg reagerer veldig på mascara selv. og apoteket sin er den verste + de med en hvit og en sort del. prøvde på helsekosten en gang også. men det svei som pokkeren.

dior sin med stor kost, den er fantstisk! svir ikke og er lett og ta på. den koster, men det er ofte en god ide at sminke gjør det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...