Gå til innhold

Kan jeg grave opp løkene til påskeliljer nå, eller må jeg vente til høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine påskeliljer er nesten helt avblomstret nå, og jeg har lyst å ha dem et annet sted til neste år. Kan jeg ta opp løkene nå, eller må jeg vente til høsten? Bør jeg la løkene ligge tørt i kjelleren for så å sette dem i jorda til våren, eller kan jeg sette dem der jeg vil ha dem nå i høst?

Har ikke så veldig grønne fingre...hehe=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ta de opp nå, og legg de tørt til du skal bruke de neste gang. Gjerne i en bøtte med hull i (vi bruker sånn gammeldags potetbøtte)....eller noe annet luftig som gjør at de blir ordentlig tørre.

Skrevet

Tusen takk=)

Kan jeg sette dem ned nå til høsten, eller bør jeg helst vente til våren med å plante de igjen?

Skrevet

faktisk litt usikker :-) For det er alltid mamma som gjør alt det der for meg...hehe

Men tror kanskje du bør gjøre det nå.....om du bare skal flytte på de, kan de jo bare plantes nå. Det er som regel de som vi kjøper i potter som vi bruker å tørke inne.

Vi har iallefall både påske- og pinseliljer som kommer år etter år etter år uten at vi gjør noe som helst med de.

Skrevet

Jeg tror kanskje bare jeg lar de overvintre i kjelleren, så har jeg tid å finne ut hvor jeg skal ha dem. Så slipper jeg å flytte de flere ganger=)

Tusen takk for svar=)

Skrevet

Ta opp løkene nå og la de ligge tørt, kjølig og mørkt. Så planter du dem senhøstes - da får du fine liljer til våren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...