Gå til innhold

Hvordan roe overtrette babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt 6 uker gamle nurk vil som regel ikke sove noe som helst etter 16 på ettermiddagen, og ikke vil legge seg før tidligst 1 på natten. Føler ofte hun er overtrett men at hun ikke klarer å finne roen - verken om hun bysses, ammes, synges for, eller får "fred" og alenetid.

Hvordan roer dere overtrette babyer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss var det en periode som gikk over forholdsvis raskt. Måtte bare la henne være urolig og bytte på å ha henne.

Vi pleide å holde henne godt og trygt inntil oss, gjerne med en dyne over henne som lå inntil det ene kinnet. Ingen byssing eller noe, bare "overførte" litt ro til henne.

Skrevet

Min roet seg når han ble trillet i vogn og når han fikk smokk.

Skrevet

Hvis datteren min er overtrett og absolutt ikke finner roen selv, klarer jeg å roe henne ved å holde henne liggende med ryggen mot magen min. Jeg har ene armen under hodet hennes og den andre mellom beina og vugger henne frem og tilbake. Hun klager aldri da og finner raskt roen. Tror denne bærestillingen er bra mot luftsmerter i magen o.l.

Skrevet

eneste som hjalp oss i den perioden var kjokkenvifta eller stovsugeren, da roet han seg ned ganske kjapt... :)

Skrevet

Jeg ga min en koseklut og det er det lureste jeg har gjort. Med den så koser hun seg i ansiktet selv og sovner. Hun drar den over ansiktet og lar den ligge der og beveger litt på hodet til hun sovner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...