Gjest Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Vi er i en heftig diskusjon her.. Tante mener jeg er hysterisk som koker dem....
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Kommer egentlig helt ann på alderen til barnet det. Men jeg pleier å koke de regelmessig pga matrester og bakterier som kan feste seg i den. Men ikke etter hver bruk, skyller de i kokende vann hver dag.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hvor gammelt er barnet da? Frem til ca 6 mnd bør de kokes etter hvert bruk, etter 6 mnd holder det å vaske dem grundig og koke en gang i blant.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Hun er 2 mnd.. Jeg skyller og koker dem etter hvert bruk, men er usikker på dette med oppvaskmidler? Skal det brukes?
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Da er du slett ikke hysterisk Når de er så små er det riktig å gjøre det, det er iallefall det jeg har hørt. Jeg har de i oppvaskmaskinen inniemellom, men da koker jeg de etterpå for å få bort vaskemiddelet for det er vel ikke noe særlig at de får i seg. Men jeg opplever ofte at man ikke helt får bort det belegget i flaskene og smokkene hvis man ikke putter de i oppvaskmaskinen først...
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Bruk zalo eller lignende oppvaskmiddel (ikke antibakterielle) til å vaske dem, også koker du dem etterpå. Anbefaler å kjøpe en flaskebørste (en stor del til flasken og en liten børste til smokken) som selges bl.a på obs og slike butikker. Da kommer du grundig til inni smokken og får ut alle melkerester. Melkebakterier kan gi endel trøbbel, så det er viktig å koke smokkene til så små slik at de holder seg friske! Hils tanten din og si at det er helt normalt å koke, og at det anbefales av helsesøstre over hele landet :-) Se også www.flaskeposten.org
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Vasket med zalo og kokte alt flaskeutstyret daglig fram til 6 mnd. Hatt de oppvaskmaskinen etter det.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Greit å koke en gang eller to i uken etter 6 mnd også. Det samme gjelder narresmokker :-)
Kjukka Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har ikke kokt en eneste smokk til jenta mi... Vaska det bare i zalo etter jeg hadde brukt det, og hadde det i oppvaskmaskinen når den var full...
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Vi har kun vasket dem i oppvaskmaskin denne gangen, fra hun var rundt 1 mnd. Hun får en flaske hver kveld. Kokte dem hver gang til førstemann, men da hadde vi ikke oppvaskmaskin heller da..
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 jeg koker de i vannkokern og ordentlig i kasserolle av og til, det samme med smokkene... og mi jente er 9 uker.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Vasker med Zalo, og så en tur i sterilisatoren. Etter hver bruk. Flaskene også, eller i oppvaskmaskin på 65 grader. Min er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå