Gå til innhold

Elendig ultralyd...

Anbefalte innlegg

Ja da var liksom den store dagen kommet. Både jeg og min samboer har gledet oss lenge til den første ultralyden. Var på en i uke 17, men var for tidlig så fikk ikke sjekket noe annet enn at det var ett foster og at det var i live. Vi skulle komme tilbake for å se at tilstanden til fosteret var bra og for å sette termin. Ahus hadde ikke anledning de aktuelle ukene og jeg er på ferie, så vi fikk time på det lokal sykhuset her oppe i nord.

Maken til skuffelse skal man lete lengre etter. Var inne på timen i 2minutter. Det eneste han gjorde var å måle hodet.

Så sa jeg, skal du ikke sjekke hjertet å sånt.. Her har du hjertet sa han å viste oss det. Vi vet jo ikke hva vi skal se etter. Det banket, men det var det. Fy fan, var nesten på gråten da vi gikk der ifra. Ikke målte han lårbeinet, eller sjekket noe som helst. Kjønnet ante han ikke heller, men var ikke det som var viktig heller. Vi vil jo vite om alt er i orden med den lille.

Noen som vet om jeg kan forlange ny ultalyd på Ahus når jeg kommer tilbake? Klarer liksom ikke slå meg til ro med den her.

Dårlige greier.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138244103-elendig-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig dårlig!!! Skjønner godt at du er skuffet! Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis jeg ble behandlet sånn. Man gleder seg jo i månedsvis til UL.

Ta kontakt med Ahus, kan jo ikke skade. Må jo være noen der som ikke sov i pasienthåndteringstimene på skolen...

Lykke til :o)

Huff.. desverre er det mange som opplever dette.. Jeg også.. enda babyen vår var det noe feil med.

Men, sørg for at dere koser dere likevel med å ha sett nurket deres, og kanskje si fra på forhånd at dere vil ha bilder, for på ullevål svarte damen meg kort at det kostet 20 kroner stk!

MEN, det er sååå mange som har hatt en kjempe fin opplevelse på ul, men kanskje greit å være litt forberedt at det kan bli annerledes enn forventet.

Lykke til alle sammen, håper det blir fantastisk!

Annonse

Jeg ringte Ahus, hun dama som svarte sa at det der var jo bare helt tragiskt. Jeg skulle ringe tilbake på mandag, har bare 2 dager å ta av når jeg kommer ned igjen, så får nok bare sitte der å satse på å bli tatt mellom noen. Men skulle få ny time, å er jo viktig å få gjort dette før babyen blir for stor.

Håper dere slipper dette.

Vi fikk 2 bilder, men ser ikke hva det er engang.. bare svart å lyst. Så det blir nok ikke å finne i noe album! Hehe

så utrolig trist å høre at noen får en dårlig ultralyd opplevelse..

jeg var på ul i går på SØF... og enda hun sa med en gang at jeg måtte komme tilbake om ca 2 uker pga babyen er litt for liten til å måle hodet enda.. sjekka hun alt for det.. + at hun forklarte å viste oss hjerte, klaffene.. nyrene, magesekken.. hjernen... hånda.. målte hode og lårbeinet.. + at hun tittet etter kjønn.. hun var bare helt fantastisk ;)

Skjønner ikke at så slett behandling er mulig engang.. tragisk!

Var på ahus i går, og fikk bra behandling av jordmora på ul, hun ble nesten "hysterisk" forde hun ikke klarte å se hjertet ordentlig!! Vi betalte 20 kr for bildene, ikke for hvert bilde!

_Legen jeg møtte etterpå derimot, burde blitt sendt hjem... Fy f.. Skulle tro at det ikke var lov og bli gravid når man bor langt ute på landet, og i allefall ikke når man må ha ks!! Like før hu fikk seg en.... Noen burde uansett tatt seg et smilekurs av de helse ansatte, det er et mareritt og jobbe med slike, og et like stort mareritt å møte dem som pasien!!

Mått jeg aldri bli så sur og lei jobben min!

Har noen her vært på Ullevål, meg og typen var der første gangen, og der var det to jordmødre som gikk ut og inn og ropte opp pasienter. De subba med beina og så ikke ut som mennesker.. ropte opp navna som om de var for late til å prate!

Og når vi kom inn på undersøkelsesrommet ba hun oss om å slå av taklyset, det var av! Og hu ble irritert og spurte flere ganger og ignorerte totalt at vi sa det ikke var på.

Merkelig opplegg altså.

Jeg var på ultralyd på Ullevål og fikk en utrolig koselig jordmor som tok seg riktig så god tid med oss. Tror vi var der inne i 40 minutter, og hun sjekket det ene og det andre (og hun fylte ut et skjema med alle opplysninger). Hun brykte mye tid på å få babyen til å snu seg helt rundt sånn at vi kunne få et fint profilbilde, men det ville han ikke (ville bare gjøre alt mulig annet). Det var en utrolig fin opplevelse, og hun forklarte alt grundig så vi følte oss trygge på at alt var som det skulle. Håper du får bedre behandling på Ahus.

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...