Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #1 Del Skrevet 16. juli 2008 Hei! Da jeg fødte sist ble jeg igangsatt, 14. dager over tiden. Riene gikk fra null til hundre på kort tid og var veldig vonde. Det gikk 7-8 timer før jeg kom inn på fødestue og fikk smertestillende. Der fikk jeg vite at det var lite åpning og at riene stort sett var ineffektive maserier. Holdt på å gå i bakken! Men så hadde det heldigvis blitt 4 cm likevel, og jeg fikk epidural og alt ble mye bedre. Likevel endte det opp med hastekeisersnitt. Noen nevnte at riene ved igangsettelse ofte er ineffektive og at det kan være noe av grunnen til at det endte opp med KS. Jeg bare vet at jeg kommer til å gå over termin denne gangen også Så da lurer jeg på: 1) Er det alltid slik at man får j... vonde og ineffektive rier ved igangsettelse? 2) Hvorfor setter man da igang? Heller vente noen dager og få en mer effektiv fødsel, selv om ungen skulle vøre noen gram tyngre? 3) Er det slik at man må ha en viss åpning før man får epidural? Erfaringer? Håper på en mer "smertefri" fødsel denne gang.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138243495-igangsetting-maserier-og-epidural/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #2 Del Skrevet 4. august 2008 Hei Jeg har blitt satt igang ved drypp 2 ganger pga at ting gikk så tregt og riene mine gjorde ikke god nok jobb Hadde lystgass med mi første og det hjalp for meg,men andremann ba jeg om epidural men det fikk jeg ikke før dryppet haadde satt skikkelig fart på riene men gud himmel så godt det var når det tok virkning,kjente ingenting men pressriene var helt jævlige Med tredjemann hadde jeg lystgass igjen,ble ikke satt igang denne gangen for det gikk så fort rakk ikke epidural,men skal jeg føde igjen skal jeg ha lystgass,mistet følelsene i beina i noen uker etter epiduralen syntes det var ubehagelig Rart at di ikke ga deg modningspille først. Det er desverre smertefult å bli satt igang . Epiduralen settes når riene er mest effektive grunnen til det er at riene og fødselen kan stoppe opp og ta enda lengre tid. Håper du får en bedre fødsel denne gangen.Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138243495-igangsetting-maserier-og-epidural/#findComment-138375284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKS mor til 2-tette Skrevet 5. august 2008 #3 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, Hadde vannavgang uten rier sist og fikk 2 modningtab. (uten virkning) og ble satt på drypp. Opplevde samme som deg, flere timer med inneffektive rier (som på toppen av det hele kom oppå hverandre, fikk ikke pauser...). Fikk epidural da åpningen var 4-5cm, etter ca. 10 timer, og det var som å komme til himmelen... Vaginal fødsel med 20min pressrier, og en vellskapt gutt . Håper på rier denne gang, men hvem vet... Har termin om 23 dgr., men er fødeklar som bare det nå!!! For å svare på dine spm.: 1) Tror det oppleves forskjellig. 2) Man settes nok i gang av forskjellig grunner, ikke bra å gå for lenge over tiden /leste et innlegg i går der det gikk helt galt...). Det kan også være som i min situasjon, vannavgang uten rier og da pga. infeksjonsfare. Eller det kan være stress (for babyen), diabetes etc... 3) Ja man må ha min. åpning 4cm (mulig det er 4,5 eller 5cm). Håper du også får en fødsel som starter av seg selv denne gang, lykke til i alle fall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138243495-igangsetting-maserier-og-epidural/#findComment-138383226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå