Gå til innhold

Arb. ledig og fødselspenger

Førstegangsmamma!! :)

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden arbeidsledig etter at vi flyttet fra en by til en annen. Vet enda ikke hva jeg får i dagpenger ettersom de ikke har behandlet ferdig søknaden, men blir nok ikke så mye siden jeg har jobbet som ufaglært assistent i barnehage(fulltid). Noen som forresten vet sånn ca hva jeg får?? Noen som har hatt samme type jobb og nå er arb.ledig...

Det jeg egentlig mest lurer på er om jeg har rett på penger i permisjonen hvis jeg får vikar jobb der jeg ikke jobber fulle dager, og evt ikke fulle uker.??.. Det blir jo da ikke fulle 6 av 10 mnd dersom noen dager er uten jobb.... Skjønner ikke helt dette jeg!! Har opparbeidet meg 3 mnd fra jobben jeg hadde før vi flyttet, så jeg må ha 3 mnd til med jobb. Termin i januar 09. Det at jeg går arb.ledig trekker jo ned gjennomsnittet på hva jeg får utbetalt i permisjon dersom jeg nå ikke klarer å få meg jobb!!!! :( Sure greier dette her....

Trenger svar!!

Fortsetter under...

Hvis du klarer å skaffe deg en vikarjobb i 3mnd til får du foreldrepenger. Jo mer du jobber jo mer får du jo da i foreldrepenger!

Kravet er at man har vært i jobb 6 av de 10 siste mnd før termin.

Jo mer du jobber, jo mer får du i foreldrepenger, da NAV som regel regner ut gjennomsnittet av de 6 mnd når de behandler en slik søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...