Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har/hadde dere noen plager 4 mndr etter? Tok akutt ks i mars og den siste mnd har jeg begynt å få menslignende smerter (ikke fått mens tilbake). De blir bare hardere og hardere. Kommer i tak, spesielt på kvelden. Noen som vet om dette er normalt. Hadde ikke noe særlig lyst å gå til lege om jeg ikke må....

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn de 2 første ukene etter keisersnittet, og det viste seg at det var igjen litt betent vev i livmora. Det gikk over av seg selv hos meg, men jeg hadde gått til legen og sjekket det ut hvis jeg var deg. Innmari leit hvis du ender opp med livmorbetennelse, da er det heller bedre å gå til legen en gang for mye. Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde keisersnitt i april og har også i ettertid kjent slike smerter som du snakker om.

Kjennes ut som litt menssmerter, men har ikke fått tilbake mensen jeg heller.

Har ikke snakket med doktor jeg. Men det er ikke hver dag jeg kjenner disse smertene. Kjennes ut som smertene sitter litt i arret etter keisersnittet.

Skrevet

Det virker sånn at vi som har hatt akutt ks,har noe mer plager i ettertid.. Når det var gått 4 mnd her,hadde jeg fortsatt smerter som du sier. Og noen ganger gjorde det skikkelig vondt i arret,når jeg snudde meg o.l.. Jeg kan fortsatt få vondt når jeg ligger på magen,det "strammer" fortsatt...

Skrevet

Hadde for 3 mnd siden, ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Hadde planlagt da. Fikk mensen etter 5 uker, ammet kun i 3.

Skrevet

Ja det virker slik... Kjenner liksom livmora mi skikkelig godt. Virker som den er kjempeøm eller noe hele dagen og på ettermiddagen/kvelden blir den vondt. Jaja, får håpe det går over. :)

Skrevet

Jeg hadde så og si ingen plager... var jævli vondt første dagen, og vondt når jeg hosta og lo i ei uke. Etter det kjente jeg såvidt noe. Og var akkurat som før 2 uker etter.

Skrevet

Hadde haste snitt for 7 uker siden. Er helt fin nå. Hadde mye smerte de 2 første ukene da jeg snudde meg i senga, lo, hostet deller nøs.

Dere som ennå har vondt og det er månder siden dere hadde snittet, har dere hatt det hele tiden?

Skrevet

Jeg har også litt smerter i "arret" noen dager. Kjennes ut som ett skrubbsår eller noe lignende...hadde planlagt ks jeg da for 5 mnd siden. Håper det går over snart og at jeg kan få tilbake følelsen i magen igjen. Kan fremdeles ikke gå med andre bukser enn mammabukser :(

Skrevet

hmm Jeg har også hatt menslignende smerter i det siste - 4mnd siden haste-ks. Har ikke tenkt over at det kanskje hadde noe med det å gjøre, men det har kanskje det?!

Vondt rundt arret jeg også. Har måtte kjøpe flere nye jeans da alle de gamle hadde linningen akkurat der det er vondt. Irriterende....

Skrevet

katastrofekeisersnitt her, ingen plager i ettertid... Tror ikke det har noe med om det var haste,katastrofe eller planlagt keisersnitt. Har dere smerter i så lang tid etter en operasjon (uansett operasjon) tror jeg dere skal snakke med noen som har peiling... (lege)

Skrevet

Jeg tok keisersnitt i desember... Fortsatt kan det gjøre vondt dersom jeg anstrenger med mye en dag. Føles da sårt og ømt ut, men går over etter en relativt rolig dag.

Ellers har jeg syke menssmerter i forbindelse med både eggløsning og mensen nå.

Jeg har vært hos lege og gynekolog. Arret kan gjøre vondt i flere år.... Ellers er det vanlig (eller hvertfall ikke uvanlig) å få mensliknende smerter i etterkant av keisersnittet. Det kan ha blitt litt arrvev eller liknende.

Dette var hvertfall beskjeden jeg har fått.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...