Gå til innhold

Er det INGEN som får innvilget ks på Haukeland?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble ledd opp i trynet med slike grunner som du nevner, blankt avslag - null forståelse....hadde et forferdelig sv.sk. grunnet kk-haukeland, fikk ks på voss i siste mnd. det var en utrolig lettelse- er veldig takknemlig til voss.Kvinner blir ikke hørt på haukeland desverre uansett om man har hatt ks før.

Jeg har fått der.

Hadde allerede hatt rier altfor mange timer da og tryglet og grein til de nok ble lei av meg. Men fikk TILSLUTT ks da.

Ikke akkurat planlegt ks, men fikk det etter eget ønske iallfall.

• 2 uker senere...

Hei.

Jeg har to akkutte KS på Haukeland og venter nå nummer 3. Jeg fikk plutselig et brev i postkassen som sa at jeg var blitt tildelt dato for keisersnitt, og dette uten en eneste samtale. Jeg har lest mye rart om Haukeland, men jeg tror vi kanskje svartmaler ting litt. For all del, jeg forsvarer ikke at noen opplever at de har møtt lite forståelse for sin situasjon av fagpersonell på KK, men jeg tror det er viktig at vi ikke greier alle med samme kam. Jeg har selv ikke de mest positive erfaringene fra mine tidligere fødsler som begge har endt med KS, men jeg er fremdeles av den oppfatning at helsepersonellet ved et hvilket som helst sykehus vil vårt beste. Selvfølgelig kan man møte på personer med andre meninger enn det vi har, men er det ikke sånn over alt i verden?

Mitt råd til deg anonym er at du ber om å få en samtale med Haukeland hvor du legger frem din situasjon på en helt ærlig måte. De er tross alt mennesker de også! Og for al del, det er jo opp til oss å lytte på fagpersonellet også...

Riktig lykke til!

Hei

forrige fødsel hadde jeg på kk haukeland. etter tre døgn med sterke rier -oppkast endte det med akutt keisersnitt pga min helse. Noen dager etter fødselen fikk jeg hjertesvikt pga den slitsomme fødselen og svangerskapsforgiftningen jeg hadde slitt med den siste tiden. Dette førte til at jeg måtte ligge en uke på hjerteavdelingen.

Jeg er nå gravid igjen, noe som ikke var planlagt ( forrige barn er 15 mnd) , jeg regnet med at et planlagt ks var en selvfølge siden det også er et ønske fra min side.

Et planlagt ks er fra kk haukeland helt uaktuelt fikk jeg da vite, ingen grunn for noe slikt.

Har vært i samtaler med leger andre steder som ikke har vært borti værre behandling enn vi fikk på kk forrige gang.

Jeg skal på ny samtale med kk i august, men vurderer å bytte sykehus. Har nå fått veldig angst og er livredd for fødselen.

Annonse

Stakkars deg anonym kl.11.00

Jeg råder deg til å søke deg til Voss, der er det fult klar over hva haukeland kk holder på med overfor fødende m.h.t tvang.De er innstilt på å hjelpe folk.Jeg fikk innvilget der etter å ha blitt nektet på haukeland.

Ikke gi deg! Det finnes også andre sykehus, vi har fritt sykehusvalg så du kan søke deg til Oslo om du ønsker

tusen takk for svar anonym 16:51, er jeg som hadde forrige innlegg.

Men jeg har hørt at voss ikke tar imot kompliserte svangerskap? vurderer tønsberg sykehus. Ingen problem for meg å måtte dra til østlandet, mine foreldre bor der:-)

Ok aprilbaby-

-men da har du en fordel, du kan f.eks si at du bor på østlandet/ eventuelt bo der i tiden rundt fødselen for å være sikker på å bli tatt inn ved sykehuset der.Mulig det går glatt uansett altså , men jeg fikk svar fra et annet sykehus at de ikke hadde kapasitet til å ta i mot meg men så fikk jeg heldigvis på voss da.Dersom man ikke bor på stedet så kan de altså si at de ikke har kapasitet....men bor man der så kan de ikke bruke det argumentet.

Når det gjelder voss om de ikke tar i mot kompliserte fødsler så kan det kansje stemme siden de er et mindre sykehus men det er nok lurt å søke der uansett og snakke med dem om saken( m.a.o : jeg vet ikke...)

Håper det ordner seg for deg-virker som de fleste andre sykehus enn haukeland respekterer kvinners ønske om ks.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...