Gå til innhold

"Fy-mat" eller usunn mat, hvor ofte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere ungene deres få spise, smake eller kose seg med annet enn "sunn mat" som skiver, middag, frukt osv.

Spør bare av ren nysgjerrighet, og lurer også på hva dere da gir dem?

Hva liker de spesielt godt, og hva liker de overhodet ikke;-)

Vi har selv ei tulla på 15 1/2 måned som har vært veldig både småspist og kresen til tider. Men nå ser det ut til å løsne, noe vi gleder oss stort over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå i disse ferietider blir det nok litt ekstra kjeks og is innimellom, nesten hver dag:) På besøk hos svigers og resten av slekta ble det også vafler, kake nesten daglig. Noe jeg egentlig misliker, men overser litt fordi det er ferietid.

Ellers som snacks går det mye druer, en yoghurt i ny og ne. Ikke så mye annet egentlig.

Skrevet

Nesten aldri, hun fikk en kjeks når vi var på tur her en dag men gledet seg like mye over bananen hun fikk litt senere så jeg ser ikke vitsen å gi henne det før hun spør selv. Da kommer vi sikkert til å ha regler som at det er greit lørdager og ferien. Har heldigvis besteforeldre som synes det samme:)

Skrevet

Vi er strenge mot snuppa vår, som nå er 23 mnd. Hører om andre som spiser tre is om dagen når de er like gamle, og det synes jeg er helt unødvendig. Hun får en is en gang i blant, kanskje en gang i uka. Får en kjeks en gang i blant. Vi gir henne ikke sjokolade etc.

Skrevet

Fram til 10 mnd, INGENTING. Fra 10 mnd, en kjeks i ny og ne. Naa har hun fylt ett, og de siste ukene har det hendt hun har faatt smake paa iskremen vaar, og hun fikk sjokoladekake paa ettarsdagen. Vil gi henne smakebiter naa og da, men onsker ikke at det blir daglig. Et par ganger i uka kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...