Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Ja, ja - dette var ikke helt planlagt, men er jo koselig allikevel! Blir akkurat to år mellom de da. Er litt "skremt" med tanken på to så tette, og kjenner panikken brer seg over meg en gang iblant. Men, samtidig så vet jeg jo nå hvor mye det er å glede seg til! Både under svangerskapet og tiden etter. Noen andre med to tette som kan dele sine erfaringer?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer! Mine blir det 22 mnd mellom, jeg er gravid igjen og deler din skrekkblanda fryd;)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 Det er godt at vi er flere i samme båt Gratulerer til deg og!
Mamma til to tette Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Blir 16 mnd mellom mine og fødsel nær forestående så kan si noe om hvordan det er om noen uker ,-) I følge venner med lik erfaring så går det veldig bra, såpass små barn utvikler ikke den store sjalusien og plutselig er det som om de alltid har hatt en lillesøster/bror. Jeg er veldig spent på hvordan vår "storebror" skal takle det for han er veldig mammadalt og vant til MYE oppmerksomhet fra mor og far. Samtidig synes han det er stor stas med babyer så tror det vil gå bra, spesielt når babyen blir litt større og kan lekes med.
Mor di! Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer! Går alt etter planen her, blir det 22-23 mnd mellom mine...starter prøvinga i september tenkte vi. Blir nok litt travelt i starten, men tenk så kjekt når de blir eldre!
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hei Marimekko! Det var 23 mnd mellom jentene mine, og jeg er gravid igjen!! Denne gangen blir det 21 mnd mellom minste og fosteret i magen... Jeg tror sjalusi er nesten ikke til å unngå, men ungene reagerer forskjellige. Min eldste var og veldig mammadalt, så under 2. svangerskapet la jeg manne min ta over meste parten av ansvaret, som levering/henting fra bhg, legging om kvelden osv. De har blitt kjempe nær etter det, derfor tror jeg at det gikk så lettvint som det har gjort for oss... En ting jeg angret på at jeg ikke gjorde var å inkludere min eldste i mitt 2. svangerskapet, som å la henne kjenne etter bevegelser regelmessig, snakke om babyen i magen osv. Nå som vi har to tette allerede, er ting meget hektisk på ettermiddagene. Vanskeligere føler jeg å overlate mer ansvar til minste jenta til pappen. Jeg ser og fra nå av (minste er snart 16 mnd gml) at de begynner smått å leke sammen. Eldste kommer nesten alltid bort om morgen (hun er i kjempe humør da) og gi lillesøsteren sin en klem og nuss :-) Verre på ettermiddagen, da begge to er trøtte etter en hel dag i bhg. Kan bli en del krangling. Jeg håper at de har mye glede av hverandre når de blir litt eldre. Jeg er 12 uker på vei nå, neste mann kommer i januar 2009. Vi kan vel ikke være mer forbredt på utstyr-fronten, men trenger tid til å tenke nøye gjennom hvordan vi skal takle tre små tasser fremover, dagene blir jo ikke lengere, så mer hektisk blir det garantert! God planlegging er dermed kjempe viktig. Dessverre er vi gangske spontane... :-) Så lykke til. Det går sikkert fint! Mannen min er enebarn, så både han og svigerforeldrene mine ønsker flere barn (da flere enn 1, 3 er mer enn nok mener jeg!!), som kan gi hverandre støtte og passe på hverandre senere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå