Gå til innhold

Hard avføring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd mot til å få litt løsere mage? Har to jenter som er så hard i magen. Hun ene skrik/hyler når hun skal bæsje! Huff, hun har så vondt! Vi har prøvd svisker, god moden banan og hun andre får nå laktulose! Har ikke sett noen forandring ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei snuppa vår skrek også hver gang hun bæsja selv om vi hadde brukt laktolose.. når vi var på barneklinikken fikk vi besjed at vi hadde brukt altfor lite.. så vi fikk besjed om å gji 8ml morning,middag og kvelds å når den bled bløtere skule vi reduser med 2ml hver uke på den hun fikk til middag slik at den tilslutt var vekke å da skulle vi gjøre det samme med morning og kvelds annen hve ruke altså(den ene ene uken å den andre andre uken om du skjønner) å det skullle vi gjøre til det var 4ml igjen på hver av de å det skulle vi gji slik i tre mnd å etter de tre mnd skulle vi gå ned 1ml hver uke til det ikke var noe igjen.. å om det bled for bløtt skulle vi gå ned til 2ml i steden for 4ml.. vi har gjort det i noen uker nå å hun har ikke noe vondt når hun går på do, noen ganger er det bløtt menst andre ganger passe, så ikke bli skemt å slutt om det plutselig blir bløtt et par ganger.. ellers hjalp det veldig at hun drakk mye vann i syden også, det renser jo..

Skrevet

Min gutt på 4 mnd ble steinhard i magen av banan.. så det gir jeg ikke igjen med det første. Men sviskesaft eller sviskepure og malt funket fint for å få løst ting opp her, men så var det nok bare noe forbigående uansett.

Skrevet

Blander litt lactulose i grøten morgen og kveld, ei teskje cirka. Har funnet ut at dette er passe mengde til at han ikke blir så hard i magen. Jeg kuttet det ut et par dager men da ble det bom stopp...huff...stakkar...

Får visst bare fortsette med lactulose selv om jeg er usikker på at det er så bra i lengden, men det skal visst ikke ha noe å si.

Skrevet

det går nok fint vist du ser over ka eg skrev å hvor mye så fikk vi besjed om det av barnelegen på barneklinikken så det kan nom ikke være så skadelig å vi fikk også besje då bruke det 3mnd etter hun var blitt fin i magen..

Skrevet

God moden banan kan funke, sier hs. Prøvde det og da ble det litt likere. Men nå er det hardt igjen. Må kjøpe mere i morgen. Vi gir bare 3 ml laktulose til hun andre. Var det legen ga beskjed om til oss..

Skrevet

det var noe rundt det vi fikk besjed om av legen på hs også men han på barneklinikken var helt uenig å det viser jo seg at dt han sa funket best.. snuppa er 10 1/2 mnd å vi var der vel når hun var 9 1/2 eller noe rundt der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...