Gå til innhold

opptjene rett til sykepenger?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har vært sykemeldt nå til den 17.06 og er nå gått ut i fødselspermisjon... men, lurer litt på hva som skjer når jeg er ferdig med permisjonen? har jeg da rett til ny sykemeldingsperiode?og hvordan gjør man dette i praksis?må jeg sykemelde meg FØr permisjonen går ut?

jeg har heller ikke noen jobb å gå tilbake i da firmaet gikk konkurs i sykemeldingsperioden min

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei

For det første så må du melde deg arbeidsledig hos NAV etter at permisjonen din er over, hvis du er syk etter permisjonen (noe du ikke vet idag allerede) får du sykemelding fra legen da (dette kan ikke planlegges og avgjøres helt og holdent av legen).

Nå vet jeg ikke grunnlaget for at du kanskje mener at du blir sykmeldt etter permisjon, men du skal sikkert vært i permisjon i 10-12 mnd og forhåpentligvis er du frisk igjen ila den tiden og kan bare melde seg som vanlig arbeidssøker hos NAV etter at permisjonstida er over.

selvfølgelig vet jeg ikke nå om jeg vil fortsette å trenge sykemelding når jeg er ferdig med permisjonen min, men dette er mest sannsynlig. Dette er da også legen min enig i. men, uansett så håper jeg jo å komme meg i jobb eller studie da permisjonen er ferdig, men må jo nesten sjekke mulighetene sånn i tilfelle.. har funnet ut av dette nå uansett,... du har forresten ikke rett i at jeg først må melde meg arbeidsledig hos nav, dette vil jeg tape mye penger på isåfall.

det jeg må gjøre er å bli sykemeldt før min permisjon går ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...