Gå til innhold

tjene opp til ny sykemelding?

Anbefalte innlegg

jeg har vært sykemeldt nå til den 17.06 og er nå gått ut i fødselspermisjon... men, lurer litt på hva som skjer når jeg er ferdig med permisjonen? har jeg da rett til ny sykemeldingsperiode?og hvordan gjør man dette i praksis?må jeg sykemelde meg FØr permisjonen går ut?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138240004-tjene-opp-til-ny-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette stemmer ikke helt. Det er riktig at dersom du har vært sykemeldt et år og godt til maxdato så må du være helt arbeidsfør i 26 uker før du har opparbeidet deg ny rett til sykepenger, men foreldrepengeperiode teller med i disse 26 ukene.

Men det er viktig å være klar over at dersom du blir sykemeldt rett etter permisjon, altså når du skulle begynne å jobbe - så kreves det som regel en utvidet legeerklæring i tillegg til sykemelding før man får rett på sykepenger.

hmm. ja,utvidet legeerklæring må man jo ha uansett hvis man er sykemeldt over 6(?) uker.....men, må jeg få legen til å skrive en ærklæring på at jeg er arbeidsfør eller hvordan gjør jeg dette? er akkurat gått ut i permisjon, men bekymrer meg litt om hvordan det blir nåpr jeg er ferdig med permisjon....er 100 prosent sikker på at jeg blir videre sykemeldt etter permisjonen(hvis det ikke skjer noe veeeeeeeldig drastisk ang ryggsitvasjonen..I)

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...