Gå til innhold

Sånn gymmatte til baby - er det nødvendlig eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på om vi skulle kjøpt det til minsten som er 6 mnd nå. De koster jo brått 6-700 kr - så jeg lurer på : Er dette bare kjekt å ha, eller har man mye glede av en slik ?

I så fall hvilken størrelse anbefales ?

Jeg har sett en på 60x120 cm - bli den for liten ?

Skrevet

Vi har veldig bruk for den... sitter mye på gulvet med snuppa, og det blir vanvittig vondt i ryggen om du må sitte rett på gulvet. Så gymmatta er en velsignelse her i huset. Vår er ca. 90x120 og jeg synes den er akkurat passelig. Ville ikke hatt den noe mindre iallefall...

Skrevet

Du kan bruke den selv når du trimmer. Jeg ville ikke kjøpt en slik matte bare til babyen. Tillært behov.

Skrevet

Vi kjøpte når minsta var 6 mndr og vi "måtte" bare ha en sånn! Nå er det 3 år siden og vi har nettopp kastet den etter at den har vært i veien i 3 mndr. Vi hadde den store fra babyshop til 6-700 kroner. Tror jeg ville satset på en mindre. Mulig vi hadde brukt den mer da!!

Men man har forskjellige behov. Noen synes ammepute er et must mens andre synes det er noe hærk!!

Skrevet

Gutten vår som var litt treg motorisk fikk ihvertfall god hjelp av gymmatten og vi bruker den fremdeles, han er nå 15 mnd. Grei å ha når de begynner å stabbe rundt og så kan de falle ned på den framfor parketten. Vi sitter der ofte mens vi bygger klosser, leker med tog osv så er ikke kun til babyperioden så langt.

Skrevet

Jeg ser ikke helt vitsen med å beltale 6-700 kr for en slik, når man kan kjøpe sånn "puslespillmatte" for 1-200 kr. Den funka iallefall fint her i huset.

Skrevet

Vi har puslematte fra nille.. Funker helt fint... Den er på rommet hennes nå.. Også har vi en matte som fulgte med lekegrinda... Den er kjekk å ha på gulvet nå...

Skrevet

Vi har en sånn puslespillmatte også, som er 1x1 meter. Problemet er at den er noe herk å flytte på når jeg skal vaske under, siden den faller fra hverandre.

I tillegg er den til stadighet demontert fordi storebror og kompisene digger å pusle med den. Den er også klønete å ta med seg ut på terassen etc av samme grunn som ved gulvvask.

Skrevet

Vi kjøpte, men hadde klart oss helt fint uten.

Matten hadde så stor friksjon at gutten bare hang fast i den når han skulle lære seg å åle. Tror han hadde lært det raskere om vi ikke hadde brukt matten. Og så snart han greide å rulle rundt så trillet han bare av matten..

Tror den vi har også er 60cm bred, det ble for smalt. Mulig det hadde vært bedre med en større matte. Men tror et stort teppe på gulvet er like greit. :)

Skrevet

Ok, da drøyer jeg nok med det. Eller evt kjøper en stor type. Det er ganske gulvkaldt hos oss på vinteren - så det kan være greit å ikke sitte rett på parketten.

Teppe blir så krøllete og glass synes jeg. Og utrolig upraktisk siden han gulper i ett sett.

Skrevet

Jeg synes den er kjempe praktisk. Hatt den på gulvet siden han var bitte liten. Den er utrolig kuldeisolerende, og myk å ligge/sitte på. Det var lettere for han å reise seg opp på alle 4, når han begynte å lære det.

Nå når han er 10 mnd og har fått eget rom, bruker vi den i stedet for teppe på rommet hans. Helt supert, og kjempe fint! :)

Veldig greit for gulpebarn, da du bare kan vaske rett av de, og de er også lett å flytte på for å vaske/støvsuge under.

De store er "ofte" på tilbud på barnas hus til 499,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...