Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er barnløs, singel, 41 års dagen er om hjørnet - og har et inderlig ønske om barn. Har etter lang vurdering bestemt meg får å forsøke å få hjelp på StorkKlinikk. Har hatt journalsamtale, alt er klart. Jeg kan komme ved neste eggløsning. Men hva mener dere om følgende: * Jeg skal flytte inn i ny leilighet om ca en uke. Det blir travelt fremover. Tar jo tid på å komme i orden på det nye stedet også. Har vel neste eggløsning om ca 14 dager. Bør jeg vente til eggl i slutten av august? (Jeg tenker på at litt "flytte-stress" kan være uheldig) * Har nylig hatt to dater med en fin mann - som ønsker barn. Men han virker litt treg. Og uansett skal man vel kjenne hverandre temmelig godt for å bestemme seg for å lage barn sammen (flere måneder). Og jeg vet selvfølgelig heller ikke nå om det er mannen i mitt liv. Jeg kan ikke vente lenger, stemmer? Takknemlig for å høre hva andre tenker om dette :-) Anabella
Vivre Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hei Anabella, Jeg tenker at det bare er fint å ha noe annet å tenke på mens du er i prosess, ellers har tankene lett for å kretse mye omkring om det lykkes eller ikke. Så jeg sier "kjør på"!!! Ang mannen du dater.....det er et spørsmål jeg tenker du må finne ut av selv.....jeg er selv 43 om noen måneder og er litt over 6 uker på vei :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hei! Tusen takk for fint svar! Ja, jeg skal "kjøre på". Ingen vits i å vente lenger! Ang mannen: tror ikke det blir flere dater med han uansett. Nå skal jeg konsentrere meg om det viktigste. Så heldig du er som har fått det til. Glad på dine vegne :-) A
Juniperus Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Hei! Jeg er i nesten samme situasjon som deg, men flyttingen ble heldigvis overstått for noen måneder siden. Jeg blir 42 i september og har gått ut av et langre samboerforhold med en mann som ikke ønsker flere barn enn de to han har fra før. Vi ble gravide i fjor sommer ved et lite uhell og han fikk helt sammenbrudd, og jeg hadde en MA i uke 9. Laaaang historie.... Men, jeg tror jeg kommer til å forsøke meg som alenemor, jeg også. Har kontakt med Ciconia og august blir første forsøk. Må innrømme at jeg har fått noe forskjellig reaksjoner på dette med å få et barn som aldri vil kjenne sin far, valgt helt bevisst. Hva slags tanker har du rundt dette med ikke å ha en far i bildet (både som familiemedlem og som avlaster)? Jeg husker jeg spurte Ciconia ang flytting og inseminasjon, og svaret deres var at det var best å vente til jeg hadde det mer rolig rundt meg, men jeg kan godt forstå at man trenger noe annet å tenke på enn resultatet på testen (positiv-negativ). Så lenge du har det godt inni deg tror jeg man kan klare det meste! Yoga er min energi- og "de-stress"kilde! Angående nye menn i livet mitt; prøver litt nettsøking og forsiktig dating, men som du sier, det vil jo ta lang tid før man er sikker på om dette er mannen og kanskje han plutselig ombestemmer seg (i mitt tilfelle skjedde det og da hadde jeg allerede rukket å bli glad i ham). Ønsker deg lykke til, kanskje vi kan følge hverandre litt i denne prosessen? Klem fra Yogamamma
Mimsan Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Kjør på! Statistisk sett så vil din framtidige mann ha barn fra før, og som ovenfor nevnt, kanskje ikke sugen på flere barn. Du kan tidsnok finne og treffe noen etter at det etterlengtende barnet har kommet til verden Har du vurdert Nordica? På grunn av alderen din kan det være greit med litt ekstra oppfølging og tillgang til lege? Jeg har selv vært 3 ganger på Stork uten hormonbehandling (er 38 år). Nå har jeg byttet til Nordica, skal få hormoner, og teste en inseminasjon til der før jeg evnt tar en IVF. De er også mye billigere en Stork, om økonomien har noe å si for deg. Jeg mener inget negativt om Stork, hadde tre fine turer dit, men nå føler ihvertfall jeg at jeg ville gjøre 'noe mere' enn en vanlig inseminasjon. Bare planleggingen og logistikken for å ta seg til København er slitsom nok i seg, så nå håper jeg på mere action når jeg drar til Nordica i august Lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hei! Hadde vært hyggelig med kontakt :-) Prøver å sende deg en mail. Klem, Anabella
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Takk for godt råd! Ja, nå vil jeg ikke miste mer tid. Regner med at jeg reiser til Danmark om 14 dager. Jeg valgte Stork nå i første omgang fordi jeg ønsker åpen donor - og fordi jeg trenger god tid ved insem. Har problemer med f eks GU. Men det er klart hvis jeg prøver mange ganger og det ikke fungerer, så må jeg jo vurdere annet. Ja, det vil jo også bli dyrt hos Stork i lengden. Får komme i gang - og se hva som skjer! :-)
Tjorven1 Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Velkommen og lykke til! Enig med damene over her, kjør på - du har ikke mer tid å miste. Er man over 40 år, må man vel rent statistisk gjennom 6-12 ins. Menn kommer og går, jeg er veldig lei meg for at jeg har ventet med barn pga "den rette" kan dukke opp. Startet i fjor høst med prosjektet mitt, som har vært en laange vei - Med to aborter. Min tidligere nr 1 - dukket opp nysingel mitt opp i det hele, men nei... det er nok ikke noe love mer, jeg trodde jo det de første mnd. så jeg er glad jeg ikke lot han stoppe meg! renk på alle jeg har "ventet" på tidligere, som det ikke er blitt noe av. Min tanke rundt det er at: Jeg har lyst å bli mamma, mer enn noe annet i dette livet, og skal jeg det, må jeg gjøre det nå - disse guttene kommer og går, så da for jeg bare sette de på hold så lenge, jeg har ikke mer tid å bruke på Hvis? at? kanskje? han er den rette... og jeg tenker tilbake med gru på de jeg trodde var det i bgynnelsen, takk gode gud for at jeg aldri fikk noen barn med dem! Nei, nå blir det barn, så kan jeg og barnet etterpå bruke god tid til å finne verdens beste kjærste og pappa i etterkant! Lykke til :-)
Raga2 Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Jeg synes absolutt du skal kjøre på hvis du føler deg klar! (Det er forøvrig naturlig om den følelsen er ispedd tvil og tendenser til panikk m.m....) Bedre å deite som kommende eller lykkelig mamma, enn å diskret lete etter en potensiell pappa, så å si. Du har kanskje nok med alle de andre kravene til en kjæreste?
Gjest Anabella håper Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Takk for fine svar! Jeg er også lei meg for at jeg ventet så lenge. Trodde jo at drømmemannen skulle dukke opp. Det viktigste nå er barn! Og ja, jeg er klar! Anabella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå