M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Mener å ha lest at man ikke skal bruke solkrem på baby under 1 år, bare holde dem i skyggen. Men "alle" rundt meg mener at jeg bør smøre snuppa på 7,5 mnd med solkrem! Hva gjør dere andre???? I så fall, hvilken solkrem????
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg vil absolutt tro det er like nødvendig å smøre de små som det er med oss.. Heller viktigere.. De har jo en mer sartere og ømfindtlig hud enn oss. Man har jo ikke en baby rett i solsteiken uansett om man har på solkrem eller ikke. Og om de er i skyggen får de på seg uv-stråler uansett.. Og man får jo ikke gjemt dem for solen absolutt hele tiden. Litt sol vil de uansett få på seg.. Jeg bruker iallefall solkrem på min lille tass Han er 9 mnd. Jeg bruker Vichy sin(spf 50+) så den er temmelig sikker ;p Den ble kåret til den beste i foreldre og barn. Den har ingen mistenklige stoffer i seg, og gir best beskyttelse. Jeg er kjempefornøyd med den. Lett å smøre på og det er spruteflaske.(veldig praktisk)
Solskinnstrall Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Her bruker vi bamse solkrem og den er uten pabener og farlige stoffer. På apoteket sier de at det er bedre å smøre dem en å la være Og selv om de holdes i skyggen kan de også bli solbrente .
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg smører min (6mnd) om det er "fare" for at hun får sol på seg. Solkremen skal visst ha fysisk filter, slik at den blir som et tynt lag utenpå huden. Istedenfor at den trekker seg inn. Vi kjøpte en på apoteket; Soltan Baby m/solfaktor 50+.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 De skal ha solkrem ja!.Og solhatt/solbriller og holdes mest mulig i skyggen. Sollyset reflekteres jo i alt.. Jeg kjøpte vichy sin på apoteket, faktor 30. Bør holde =O)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 vi brukte babyline faktor 25 og cosmica sin faktor 25 på vår 10mnd gamle jente i syde. ingen tegn til solbrenhet å hun var litt i solen også.. selv om e ikke skal det, men er ikke så lett å holde en som er vant til å krype å gå rundt menst hun holder sge til ting i ro i 14 dager i syden å hun fikk sitte både i vannkaten og under parasollen også når vi var med basenget krøp hun rundt der for var ikkeså varmt det, pluss hun badet en del å da fikk hun jo sol på seg. å det gik helt fint med faktor 25 altså.. smurte hun to ganger for dagen.. bruker ikke noe spessielt med solkrem her i norge utenom vist solen skikkelig steiker og vi skal være lenge ute i den..det var noen uker med fint vær her i mai å smurte snuppa bare noen få ganger å ble heller ikke da solbrent..
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Sola tar i skyggen også! Er mange solkremer som er beregnet på småttiser på markedet. Personlig anbefaler jeg -og bruker- kun de fra apoteket. Jeg smører henne, og prøver å holde henne mes mulig i skyggen. Noe som ikke er enkelt med en 9mnd gammel turbo Jeg liker best sebamed sin. Den er enkel å smøre inn. Eucerin synest jeg ble veldig klissete. I tillegg til at den har laget lyseblå flekker i sofaen vår. Kjiipt!! (Har kommet når vi har satt oss ned, svette etter å ha vært ute i varmen) Har nettopp kjøpt Babyline sin. Men det har enda ikke vært sol etter det kjøpet hos oss. Med andre ord finnes det mange gode solkremer til babyer Så jeg ville absolutt smurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå