KoneTilMannenMin Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 vilka produkter bruker dere?? fick veta att sønnen min på 6mnd har kumelkallergi... alla tips og råd tas emot med enorm tacksamhet!
snartklar Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hei, jeg har et barn med allergi mot melkeprotein. Mens jeg ammet (sluttet nylig, baby er snart ett år) måtte jeg gå på streng melkefri diett, hvilket betydde masse grønnsaker og rene matvarer, det er nemlig melkeproteiner i de fleste blandingsprodukter. (Effektiv slankekur:-) Baby fikk mm og grøt med mme som ikke inneholder melk. Vi fikk det på resept på apoteket, vi brukte neocate men det finnes andre merker også. I fht grøt bruker vi økologiske Holle-grøter, de inneholder ikke melk. Selges på butikker med økologiske matvarer. Nå som lille spiser fast føde, går det i brød uten melk (kjøpt på bakeri), grøt, grønnsaker og frukt, rent kjøtt/fisk eller middagsglass uten melk i. Vi har fått beskjed om at de fleste vokser av seg allergien ila et år eller to. Det går greit, man må bare være litt oppmerksom i fht. mat. Lykke til!!!
KoneTilMannenMin Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 hej hej tusen tack før svar du. har precis fått reda på att gutten er melkallergiker... legen gav sååå dårlig med info, kollar nu desperat på nettet. vet du hur man kommer i kontakt med någon som kan ge råd om detta førutom fast legen alltså....
heffalumpa Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hei. sønnen min har også melkeallergi. (allergi mot kumelkprotein). Vi fikk flere gode brosjyrer, samt informasjonshefte fra ernæringsfysiolog da vi var innlagt på sykehus. Jeg ammer fortsatt, og må derfor ha melkefri kost jeg også. Til junior bruker vi Nutramigen melkeerstatning. På hjemmesiden til produsenten finnes også mye nyttig informasjon. Ellers kan du lese litt her: www.utenmelk.com http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00004/Kostr_d_ved_melkealle_4161a.pdf http://www.naaf.no/no/Fakta/Mat/Nyttig_a_vite_om_melkeallergi_-__NAAFs_faktaark/ Lykke til!
mamma og godguttene Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Heisann :-) Jepp, vi har nå gutt nr to med melkeallergi. Det finnes flere forskjellige brød å få kjøpt på butikken også, f.eks sabeltannbrød og superbrød. Jeg ville ha kontaktet norges astma og allergi forbund, også ville jeg fått henvisning til en ernæringsfysiolog, veldig greit å få litt starthjelp :-)
anonymus 2 små Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hei. Vi gir gutten vår på snart 7 mnd sinlac grøt fra nestle. Den får du kjøpt på fleste butikker og er helt fri for kumelk og egg. Fikk anbefalt på helsestasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå