Collet :) Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Nå MÅ mannen min få seg linser... Han har skjeve hornhinner og har nå klart å ødelegge og tuste vekk 4 par briller så det kan ikke nytte.. Han vil ha linser. Men dagslinser tror jeg blir for avansert for han! Er månedslinser greie? Er det noe som heter ukeslinser også? Hva koster egentlig sånt?!
stinky-monkey Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg bruker månedslinser (frequency 5.5 eller noe sånt), og jeg tror jeg betaler rundt 600 kr for et halvt år. Men jeg har ikke skjeive hornhinner da, er bare vanvittig nærsynt ;-) Kan jo hende at det koster litt mer for han, siden det kanskje er litt mer komplisert å lage linser for de med skjeive hornhinner. Men jeg har ingen anelse. Du kan jo gå inn på lensway.com (eller .no) Og se hva du finner ut der :-)
Trollkatt Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Linser finnes i mange prisklasser. Men ettersom han har skjeve hornhinner, må han uansett gå til en optiker for å finne de linsene som passer best for ham. Skal jo ikke ha samme styrke som på brillene heller. Hvorfor blir dagslinser for avansert, forresten? Er jo så enkelt. Sette dem på om morgenen, og kaste dem om kvelden
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har mnds linser, men om han er så vimsete at han tuller bort brillene er det kansje best om han har døgnlinser (så slipper han ta de av før det er tid for og bytte de). Jeg betaler 249 kr pr mnd hos brilleland og jeg har skjeve hornhinner + at jeg er nærsynt.. Da har jeg alt av kontroller inkludert i prisen.
Collet :) Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Fordi han er en mann...! He, he.. Han burde egentlig bruke noe for han får vondt i hodet av å ikke bruke noe. Han har en typisk mannejobb i industrien, men sitter også en del foran dataer. Han mente selv at han bare ville glemme å ta de på hvis han måtte gjøre det hver morgen! men mtp. skitt og støv o.l. er vel dagslinser det beste hører jeg noen si! Kanskje bare kjøpe noen få i en pakke og så teste ut!
Topp 10. Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Når man bruker mnds linser så må man vel ta de av og på hver kveld? Og de må legges i slik væske hver kveld? Så da blir det sikkert enklest med dagslinser? Eller har jeg helt feil?
Makko med to små gutter Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Hvis han aldri har brukt linser før kan dere ikke bare gå ut å kjøpe en pakke! -Det kreves faktisk endel trening til å greie å se om linsa er rett vei, sette den på korrekt, og ikke minst ta den ut.... Men mange optikere har slike "kom igang med linser tilbud". Personlig kan jeg ikke bruke døgnlinser (slike man har sover med), de er ubehaglige, og øynene blir såre og ekle. Dagslinser går helt greit, men jeg måtte prøve noen typer før jeg fant en jeg likte....
<3 coccinelle Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 To av ungdommene mine bruker dagslinser. Tror nok at når han først har begynt å bruke de føles det ikke riktig før han får dem på om morgenen. Det er rart hva man venner seg til. Min datter er ikke veldig nærsynt men med en gang hun begynte å bruke linser klarer hun seg ikke uten. Dagslinser er det vel minst stress med. slipper å legge de i væske om kvelden, bare å kaste. Vi fikk synstest og tilvenningstime hos optiker og etter det har jeg kjøpt på lensway.com Det blir billigst og du får dem veldig raskt. Så tar vi en synstest innimellom hos optiker hvis de føler at de ser dårligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå