Gå til innhold

Råd for en 2 åring som er blitt redd "ALT"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er plutselig blitt så redd alt..

Reagerer på alle slags lyder,løper springende mot oss om hun hører et fly laaangt unna,naboen som klipper gress ol.skal oppi armene hele tiden.hun kan ikke sitte inne i stuen mens jeg er på kjøkkenet engang.skal jeg på do må hun være med.ikke vil hun legge seg heller,som jeg allerede har skrevet om to ganger tidligere forrige uke.må sitte med henne til hun sovner,å det tar gjerne mer enn to timer.er så slitsomt å ha det slik..hva har skjedd?er det en periode som snart vil gå over?har dere noen gode råd for hva vi kan gjøre med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke noen kloke råd bortsett fra å ha tålmodighet til perioden er over. Her i huset er gutten redd for menn for tiden. Spesielt skumle menn i filmer og menn med dype stemmer og mye skjegg. Trygger han på at det ikke er farlig i situasjoner hvor han er redd og prøver ellers å ha så lite fokus som mulig på det. Tenker at det snart går over :o)

Skrevet

Hei.

Nå er min gutt blitt 3 år men da han var 2 år var han redd for spøkelser og krokodiller under senga. Han snakket om spøkelser hele tiden og leggingen ble et mareritt. Han hylte og skrek for det var spøkelser (skygger på veggen) og krokodille under sengen (hadde lest en Tassen bok hvor det var en krokodille under sengen). Jeg prøvde alt mulig. Nattlys, men nei der var fortsatt spøkelser, ett ekstra lys på veggen og døra på gløtt men det hjalp ikke heller. Til slutt måtte jeg ligge inne på rommet hans til han sovnet og det kunne jo ta sin tid. Nå er han over spøkelses og krokodilleperioden men har fått en dårlig uvane med at han ikke klarer å sove uten at jeg ligger der inne til han sovner. Jeg aner ikke hvordan jeg skal venne han av med dette for det blir bare hyl og spetakkel. Så vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Det er jo ikke noe gøy at de er redde, men heller ikke bra at de får en dårlig uvane. Men tror det er nokså vanlig at de er redde i denne alderen. Har hørt flere som sier det. Men det går over etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...