Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med Nordica i dag. Legen syntes jeg skulle ta en inseminasjon til før jeg evnt tar en ivf (har tatt 3 insem hos stork). Han skal sende meg en resept på pergotime tabeletter som jeg skal ta dag 3-7 dag ved neste mens. Så skulle jeg ta VUL for å sjekke folikkene. Når folikkene er store nok skulle jeg ta en sprøyte med Ovitrelle for å fremkalle eggløsningen. Så var det inn dagen etter for selve inseminasjonen.

Han snakket så fort at jeg ble helt svimmel. Hvilken dag er det man skal starte med å sjekke folikkene? Kan man ende opp med å måtte gå 2-3 dager etterhverandre for å sjekke til de blir store nok? Det er kanskje også smart å ta vanlig eggløsningstest i tillegg? Ble mange spørsmål, men dette var mere inviklet enn bare insem hos stork syntes jeg :)

Kan man ta ut den danske resepten på pergotime og ovitrelle i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må spørre Nordica om når du skal sjekke folikkene, det avhenger av syklusen din. Send mail, da får du det skriftlig. Det er nok med en sjekk hos gynokolog. Jeg har syklus på 28-30 dager og sjekket hos gynokolog på dag 11-12 og det var anvisning etter legen.

Ja man kan ta ut resepten her i Norge :-)

Lykke til :-)

P.S: Jeg ble gravid på 7. inseminering.

Skrevet

Heisann :)

Gikk nettopp igjennom dette selv, så kan svare så godt jeg kan :)

Først og fremst, nei... Du må nok til fastlegen din eller noe lignende og få omgjort den danske resepten til norsk :)

Det måtte ihvertfall jeg... :)

Og sjekke folikkene gjorde jeg på dag 12. i syklusen. Da var de store og fine, så satt ovitrellen kl 22 samme dag :) Inseminasjonen fant sted kl 12 på den 14. dag i syklusen :)

Men har lest om flere her inne som sjekker folikkene flere ganger før inseminasjon, så jeg vet virkelig ikke hvilken dag i syklus som er den beste for å begynne med VUL :)

Men rundt 10.-12. syklusdag er nok bra :)

Skrevet

Hei.

Jeg har fått ut dansk resept i Trondheim flere ganger (ulike apoteker). Vet at det er flere som har gjort det samme.

Det beste er å sjekke folikken ut i fra din egen syklus, noen har ulike sykluslengde + du skal gå på pergotime. Jeg anbefaler at du sender mail til Nordica for å høre om når du skal sjekke - de er ganske rask med å svare. Når du vet størrelsen på folikken tar du kontakt med Nordica igjen pr. telefon for å oppgi størrelsen, da får du tidspunkt for når du skal sette i sprøyten og du får klokkeslett for når du skal møte opp hos dem for inseminering

[email protected]

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Man får ut danske resepter i Norge. Har fått ut med. til tre IVF-forsøk (og det er mye med.) på tre ulike apotek i Oslo.

Skrevet

Har til og med fått ut resept på faks fra Danmark enda det ikke er lov.

Skrevet

Hm... Maks uflaks på meg da. To ulike apotek sa nei til å gi meg Perlutex, Pergotime og Ovitrelle fra dansk resept :/

Så da skrev jeg mail til Nordica og lurte på hva jeg skulle gjøre. Fikk da vite at jeg skulle gjøre om resepten hos fastlegen min :)

Men men... Får prøve noen andre steder evt neste gang da :)

Skrevet

Hei,

Vil bare si at gyn du sjekker folliklene på også kan skrive ut resept på EL sprøyte til deg:) så slipper du fastlege besøk.

Har hatt 9 inseminasjoner og hver gang fått EL sprøyte resept av gyn. Har også gått på pergotime og som sagt før her, har syklus på 26 dager og har da sjekket på dag 11 (etter råd fra Nordica)

Lykke til ivertfall.

Skrevet

Snakket med Dr.Trolle i går, med min 27 dagers syklus skulle jeg komme inn på dag 10. Nå har jeg time der i midten av august. Herregud så spennende!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...